اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران:

مازندران قطب طبیعت‌گردی کشور معرفی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مازندران قطب طبیعت‌گردی کشور معرفی شود.

مازندران قطب طبیعت‌گردی کشور معرفی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسدالله محمدپور در جلسه توسعه گردشگری مازندران، کانون گردشگری را مجموعه‌ای فرادست برای این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: جایگاه کانون گردشگری در استان‌ها زیر نظر شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری است و شرح و وظایف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مجموعه پیگیری می‌شود.
وی ابراز داشت: در حال حاضر کارگروه میراث فرهنگی از ذیل شورای برنامه‌ریزی استان حذف و بالاترین مرجع کانون هماهنگی گردشگری در استان‌ها محسوب می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر یکی از وظایف گردشگری محسوب می‌شود، یادآور شد: کانون می‌تواند با تشکیل زیرمجموعه‌ها به تمام شرح و وظایف گردشگری بپردازد.
محمدپور تصریح کرد: موضوع‌های مهم گردشگری در جلسات کانون پیگیری و در همین جلسه مصوب می‌شود.
وی ادامه داد: تمرکز ما در گردشگری فقط به طرح دریا معطوف نمی‌شود، طرح جامع گردشگری نیازمند طرح‌های فرادست است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با همت دانشگاه مازندران شرح و خدمات طرح گردشگری استان در حال نهایی شدن است، ابراز داشت: طرح جامع گردشگری مازندران در حال بررسی نهایی است و برای دفاع از طرح باید اعتباری را به این بخش اختصاص دهیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه خدمات گردشگری متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه در سطح استان مازندران توزیع شده، گفت: توجه گردشگران به دریا به یک فرهنگ تبدیل شده به طوری که 85 درصد مسافران داخلی کشور به سمت سواحل مازندران می‌روند.
محمدپور ابراز داشت: کانون باید طوری برنامه‌ریزی کند که مازندران به عنوان قطب طبیعت‌گردی کشور محسوب شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری را در استان مهم دانست و گفت: مسئولان استانی از سرمایه‌گذاران گردشگری حمایت می‌کنند اگر غیر از این بود ضوابط دست و پاگیر اجازه اجرای طرح توریسم را در استان به سرمایه‌گذاران نمی‌داد.
محمدپور با تاکید بر اینکه کانون هماهنگی گردشگری در استان نیازمند تغذیه فکری، علمی و اجرایی در بحث گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است، اذعان داشت: تمام دغدغه‌های حوزه گردشگری باید از سوی اعضای جلسه مطرح و به صورت راهبردی در کانون هماهنگی پیگیری شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول