اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان خبر داد

ساماندهی 4 هزار مزار شهید در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید کردستان از ساماندهی 3 هزار و 950 مزار شهید از 5 هزار و 376 مزار شهید در سطح استان خبر داد.

ساماندهی 4 هزار مزار شهید در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد سلیمانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سنندج اظهار داشت: تمامی گلزارهای اصلی شهدا در شهرستان‌ها با بهره‌گیری از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال‌های 88 و 89 به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: علاوه بر اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای اصلی در شهرستان‌های استان، گلزارهای شهدای شهر سریش آباد، حسن آباد یاسوکند، روستای پایگلان، روستای آب باریک قروه با اجرای سایت نیز به اتمام رسیده است.
به گفته سلیمانی، در حال حاضر کار ساماندهی گلزار شهدای روستای دزلی نیز با 50 مزار ساماندهی شده و المان‌های آنها نیز در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 463 مزار شهید در شهرستان‌های تابعه استان ساماندهی شده‌اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه کار ساماندهی گلزارهای شهید در سراسر استان نیز به صورت جدی دنبال شده است، گفت: ساماندهی مزار بیش از 100 شهید در قبرستان تایله باید به صورت ویژه دنبال شود.
به گفته سلیمانی، در حال حاضر یک‌هزار و 426 مزار در سطح استان ساماندهی نشده است و برای ساماندهی هر یک از این مزارها اعتباری بالغ بر 4 میلیون تومان نیاز است.
وی با بیان اینکه در بحث ساماندهی گلزار شهدا در سفر دوم ریاست جمهوری 2 میلیارد تومان مصوب شد، اضافه کرد: 50 درصد از این میزان توسط بنیاد و 50 درصد دیگر نیز از طریق اعتبارات استانی تامین می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطر نشان کرد: از 50 درصد اعتبارات استانی این مهم تا کنون 270 میلیون تامین و 730 میلیون دیگر آن تامین نشده است.
سلیمانی تصریح کرد: از اعتبارات مرکز نیز تا کنون 430 میلیون تامین و 570 میلیون تومان آن تامین نشده است.
وی افزود: در سفر سوم هیئت دولت به استان نیز 3 میلیارد تومان به بحث ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یافت، که 40 درصد آن از طریق استان و 60 درصد دیگر توسط مرکز در فرآیندی سه ساله تامین می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی برای جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و افزود: استان کردستان با 5 هزار و 700 شهید و 9 هزار جانباز و آزاده تاکنون هیچ مجتمع ورزشی و فرهنگی نداشته است.
سلیمانی یادآور شد: احداث یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در سفر دوم و سوم هیئت دولت به استان مصوب شد که در دو فاز ورزشی، فرهنگی و توانبخشی طراحی شده است.
وی با بیان اینکه فاز ورزشی این مجتمع در حال اجرا است، افزود: برای احداث این مجتمع تا کنون 2 هزار و 800 میلیون هزینه شده است.
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، این مجتمع با 5 هزار و 655 مترمربع زیربنا در سه طبقه طراحی و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

* احداث 1937 واحد مسکونی برای خانواده شهدا در کردستان


وی با اشاره به احداث یک‌هزار 937 واحد مسکونی برای خانواده شهدا و ایثارگران این استان افزود: این میزان واحد مسکونی از مصوبات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: از یک هزار و 975 متقاضی وام مسکن ایثارگران نیز یک هزار و 404 مورد جذب شده است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول