اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

راه‌اندازی 4 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی چهار مرکز تحقیقاتی مراقبت و سلامت، پوست، علوم بهداشتی و ارتوپدی در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی 4 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالرسول سبحانی در جمع مدیران و روسای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه تحقیقات و فناوری در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: 201 طرح پژوهشی دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در 10 جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بررسی شده و به تصویب رسیده است.
وی، اختصاص ۲ میلیارد و 95 میلیون ریال به طرح‌های مصوب شورای پژوهشی را از فعالیت‌های حوزه مدیریت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و افزود: 82 عنوان طرح پژوهشی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کمیته اخلاق در پژوهش در هشت جلسه کمیته اخلاق بررسی شده و به تصویب رسیده است.
سبحانی بررسی و تصویب 76 عنوان گزارش پایانی طرح‌های مصوب شورای پژوهشی در پنج جلسه کمیته ارزیابی نتایج طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری 47 جلسه کمیته کارشناسی بررسی پیش‌نویس طرح‌های تحقیقاتی با حضور اعضای ثابت و داوران تخصصی طرح‌های مذکور و بررسی و رسیدگی به پرونده مالی 280 عنوان طرح تحقیقاتی در کمیته مالی بررسی طرح‌های پژوهشی را از جمله فعالیت‌های حوزه مدیریت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان بررسی 49 عنوان کتاب علمی تالیف و ترجمه شده توسط اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در چهار جلسه شورای نشر دانشگاه و برگزاری هشت دوره کارگاه برای اعضای هیئت علمی و کارکنان را از دیگر فعالیت‌های حوزه مدیریت تحقیقات و فناوری این دانشگاه بیان کرد.
وی با اشاره به کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: برگزاری 38 دوره کارگاه دانشجویی برای اعضای کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشکده‌های تابعه، برگزاری دو دوره تور تحقیقاتی برای دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی، برگزاری سه سمینار دانشجویی در سطح دانشگاه، پذیرش 52 مقاله دانشجویان در کنگره‌ها و سمینارهای دانشجویی و شرکت در 12 دوره تورهای تحقیقاتی و کارگاه‌های کشوری تحقیقات دانشجویی از فعالیت‌های حوزه تحقیقات و فناوری این دانشگاه است.
سبحانی از راه‌اندازی چهار مرکز تحقیقاتی مراقبت و سلامت، پوست، علوم بهداشتی و ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: اخذ موافقت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سه مرکز تحقیقات ارتقای سلامت دهان و دندان، بیماری ریه و سل و همچنین مراقبت و سلامت از جمله فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی گیلان است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان اخذ موافقت اصولی مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای و جذب سه نفر کارشناس و کارشناس ارشد برای سه مرکز تحقیقات را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه بیان کرد.
وی با اشاره به تشکیل واحد علم‌سنجی در بخش تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: خرید نرم‌افزار دیجیتال‌سازی منابع چاپی کتابخانه در فاز نخست و اقدام به دیجیتال‌سازی پایان‌نامه‌ها، راه‌اندازی رسمی امانت دیجیتالی و انجام تسویه حساب نهایی دانشجویان و کمک به تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه بیمارستان سیدالشهدا (ع) لاهیجان از فعالیت‌های این دانشگاه است.
به گفته سبحانی، پورتال منابع الکترونیکی پزشکی و نرم‌افزار دیجیتال کتاب‌های مرجع پزشکی در واحدهای کتابخانه مرکزی دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان، دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی و بیمارستان‌های حشمت، شفا، امیرالمومنین، پورسینا و رازی رشت راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول