اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

پارک‌های علم و فناوری بهترین راه آشنایی دانش‌آموزان با پژوهش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پارک‌های علم و فناوری یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها برای فرهنگ‌سازی پژوهش در میان دانش‌آموزان است.

پارک‌های علم و فناوری بهترین راه آشنایی دانش‌آموزان با پژوهش است
محمدتقی فخریان در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری سال 90 خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری در آشناسازی و نیز فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان در جهت تولید علم و پژوهش یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها در کشور است. 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: حوزه آموزش و پرورش در تولید علم ممکن است نقش مهمی را ایفا نکند اما فرهنگ‌سازی در نسل‌های آینده در جهت گسترش و رشد عرصه پژوهش یکی از مسائلی است که با جدیت به دنبال آن هستیم.
وی تاکید کرد: نقطه عزیمت تحقیق و پژوهش مدرسه و دانش‌آموز است و اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد مراکز و پارک‌های علم و فناوری یکی از مناسب‌ترین مجموعه‌ها برای ایجاد رویکرد پژوهش و نیز افزایش اشتیاق دانش‌آموزان به تولید فناوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری با دارا بودن فضاهای ارزشمند و نیز نشاط خوبی که در این مکان‌ها وجود دارد می‌تواند آموزش‌های مناسبی را در جهت فرهنگ‌سازی تحقیق و پژوهش بین دانش‌آموزان به وجود آورد.
وی تاکید کرد: در بحث هوشمندسازی مدارس که ماموریت ویژه آموزش و پرورش است پارک‌های علم و فناوری می‌تواند به آموزش و پرورش در زمینه تولید محتوا و ایجاد زیر ساخت‌های لازم کمک کند و نیز با ارائه مشاوره‌های در موضوع این فن‌آوری به ما در جهت ورود به موضع هوشمندسازی مدارس یاری رساند.
فخریان تیم مدیریتی پارک علم و فناوری خراسان رضوی را دارای عملکرد مثبتی دانست و اظهار داشت: با جلساتی که با مسئولان پارک علم و فناوری استان گذاشته‌ایم امیدوار هستیم بتوانیم دانش‌آموزان شرکت‌کننده که در جشنواره‌های علمی همانند نانو، خوارزمی و المپیادهای علمی و فناوری را سازماندهی کنیم تا از امکانات مناسب پارک علم و فناوری استان استفاده کنند.  
پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی با بیش یک هزار مترمربع فضا در نمایشگاه پژوهش و فناوری سال 90 خراسان رضوی در جهت ایجاد علاقه در مورد علم و فناوری اقدام به برگزاری مسابقاتی در حاشیه نمایشگاه برای نوجوانان و جوانان می‌کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول