اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی فریدونکنار خبر داد

استقبال توریست‌ها از تپه‌های تاریخی فریدونکنار

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان فریدونکنار از جذب و استقبال توریست در تپه‌ها و اماکن تاریخی روستاهای این بخش خبر داد.

استقبال توریست‌ها از تپه‌های تاریخی فریدونکنار
ذبیح‌الله اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: سقانفار و سقاخانه روستای اوکسر، تپه تاریخی طلاکتی در روستای جزین، امامزاده فخرعلی حیدرکلا و امامزاده ادریس روستای سوته مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار را تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: وجود تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها در روستاهای سوته فرم، حیدرکلا، ملاکلا و زاهدکلا هر ساله جمع زیادی از مردم را به تماشا و سیاحت کشانده و در جذب توریست موثر است.
بخشدار مرکزی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: وجود فضای سبز و مراتع جنگلی روستاهای جزین، اوکسر و زاهدکلا نیز هر ساله در اوقاتی از سال به‌ ویژه عید اهالی منطقه و نقاط کشور را به سمت خود می‌کشاند.
این مسئول درباره ورزش‌های پر رونق بخش مرکزی فریدونکنار بیان داشت: فوتبال، پیاده‌روی، والیبال و کشتی لوچوی سنتی در این فهرست قرار دارد اما با وجود انگیزه‌های فراوان ورزشی و گرایش قابل وصف اهالی به امر ورزش، بخش مرکزی فاقد امکانات و سالن های ورزشی بوده که این معضل نگرانی زیاد اجتماعی را به‌دنبال دارد.
اسدی ادامه داد: نزدیک‌ترین روستای بخش پنج کیلومتر و دورترین آن 18 کیلومتر به شهرستان فریدونکنار فاصله دارد.
به گفته وی، از آنجایی که کشاورزی مورد حمایت خاصی قرار ندارد و برنج‌های بی‌کیفیت و سموم خارجی با واردات بی‌رویه بازار را اشباع کرده، این مسئله جای برنج مرغوب شمال را گرفته و آن را از رونق می‌اندازد.
بخشدار بخش مرکزی فریدونکنار اذعان داشت: اراضی بخش مرکزی از قابلیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و زمینه برای کشت دوم فراهم است که دستیابی آن منوط به دو فاکتور مهم عملکردی فراهم کردن آب مورد نیاز و تسطیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی برشمرده می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول