اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گرگان:

ورزش بهترین روش‎ برای نیل به اهداف توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: اعتلای ورزش و تربیت بدنی یک از عوامل موثر و اساسی در تامین سلامت و نشاط جامعه محسوب شده و یکی از بهترین روش‎ها برای نیل به اهداف توسعه است.

ورزش بهترین روش‎ برای نیل به اهداف توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضاعلی محسنی عصر امروز در همایش دستاوردهای جدید علمی در توسعه ورزش و تربیت بدنی، اظهار داشت: ورزش تنها به معنای ورزیدن جسم نیست و نباید از یک منظر خاص به این مقوله توجه شود و توسعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جوامع با نیروهای انسانی سالم کارآمد پیوندی ناگسستنی دارد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه فعالیت‎های پژوهشی در حوزه تربیت بدنی دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش بنیادی‎ترین عنصر پیدایش و تکامل علم و تکنولوژی و راهکار توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع است.
محسنی با اشاره به اینکه تحقیقات هدفمند و معنادار زیربنای توسعه پایدار جامعه محسوب می‎شود، اذعان داشت: در این راستا تربیت بدنی و مدیریت ورزشی جایگاه ویژه‎ای در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به خود اختصاص داده است و علم تربیت و علوم ورزشی مجموعه‎ای از علوم است که در خدمت ورزش است و باید به آنها بیشتر توجه شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به محورهای این همایش، تصریح کرد: این همایش از چهار محور مدیریت ورزش، فناوری و مهندسی ورزش، جامعه‎شناسی و پزشکی ورزشی تشکیل شده است و به دنبال این هستیم تا این علم را به‎ صورت چند بعدی مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی افزود: در بررسی پیشبرد ورزش و تربیت بدنی و پژوهش‎های مرتبط با آن باید به جنبه‎های علوم ورزشی و علوم میان رشته‎ای از جمله فیزیولوژی، طب، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و ... توجه کرد و از آنجا که این علوم هنوز در ایران نتوانسته‎اند کاربرد واقعی داشته باشند و در توسعه علوم ورزشی نقش ایفا کنند پرداختن به این مقوله و برگزاری همایش‎‎های علمی اجتناب‎ناپذیر است.
محسنی در پایان با تقدیر از کسانی که در این همایش شرکت کرده‎اند، اذعان داشت: بیش از 400 مقاله برای دبیرخانه همایش ارسال شده‎است که بعد از بررسی‎های انجام شده 25 مقاله به عنوان مقاله برتر و 170 مقاله نیز به صورت پوستری ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول