اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل خبر داد

صدور 26 هزار فقره کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور 26 هزار فقره کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان استان اردبیل خبر داد.

صدور 26 هزار فقره کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت پارس‌آباد اظهار داشت: با ادغام سازمان بازرگانی و صنایع و معادن و تبدیل آن به صنعت معدن و تجارت گام‌های موثری در راستای ارتقای فعالیت‌های صادراتی و صنعتی در استان اردبیل برداشته شده که تجمیع این فعالیت‌ها رشد اقتصادی استان را سبب می‌شود.
وی افزود: اردبیل قطب مهم اقتصادی و صادراتی کشور است به طوری که سالانه با نرخ قابل توجهی از صادرات روبروست که این کالاهای صادر شده با ورود به بازارهای هدف در کشورهای همسایه اقتصاد استان و کشور را بیش از پیش معرفی می‌کند.
این مسئول به تولید محصولات استراتژیک در استان از جمله گندم، سیب‌زمینی، محصولات پلاستیکی، تولیدات چوبی، میوه و... اشاره کرد و اظهار داشت: با صنعتی‌سازی تولیدات کشاورزی و خارج کردن آن از ظاهر سنتی، اردبیل رفته رفته بازارهای همسایه را تسخیر می‌کند به گونه‌ای که حضور اردبیل در نمایشگاه صنعت و بازرگانی ایران در باکو نمود بارز این ادعاست.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 15 واحد صنعتی در دهه فجر امسال در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح و آغاز فعالیت این واحدهای صنعتی، ده‌ها فرصت شغلی جدید در سراسر استان ایجاد خواهد شد.
این مسئول بیان داشت: تعاونی‌های مرزنشینان استان اردبیل با استفاده از تسهیلات مبادلات مرزی، در هشت ماهه اول سال جاری، 8 میلیون دلار برنج وارد کردند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به مزایا، تسهیلات و معافیت‌های کارت‌های مبادلات مرزی، تصریح کرد: کارت مبادلات مرزی در ماه‌های دی و بهمن هر سال صادر و هر سه سال یک بار تمدید می‌شود.
وی، در ادامه با اعلام اینکه کارهای مقدماتی خرید میوه شب عید نوروز استان انجام شده است، اضافه کرد: میزان ذخیره‌سازی میوه شب عید از نظر کمی، بیشتر از سال گذشته خواهد بود و در تلاش هستیم مردم در تامین و تهیه میوه عید نوروز با مشکل خاصی رو به رو نشوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول