اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال فردوس:

اسناد سجلی فردوس آرشیو می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فردوس از آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در این شهرستان خبر داد.

اسناد سجلی فردوس آرشیو می‌شود
هوشنگ اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: پس از تکمیل این طرح، افرادی که محل صدور شناسنامه آنها فردوس باشد می‌توانند در سراسر کشور از اداره ثبت احوال محل سکونت خود خدمات دریافت کنند.
وی افزود: در این طرح با وارد کردن شماره کد ملی افراد در سیستم ثبت احوال کشور، همه مشخصات فرد در دسترس قرار دارد و این طرح زمینه را برای انجام استعلامات در سراسر کشور نیز فراهم می‌کند.
اکبری تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری تعداد 626 واقعه ولادت در شهرستان فردوس به ثبت رسیده که از این تعداد 308 نفر مرد و 318 نفر زن بوده‌اند و آمار ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 19 درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال فردوس یادآور شد: در این مدت همچنین تعداد 154 واقعه وفات در شهرستان به ثبت رسیده که 83 نفر مرد و 71 نفر زن بوده‌اند و نسبت به سال گذشته نیز 6 درصد کاهش وفات داشته‌ایم.
اکبری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه همچنین تعداد 506 واقعه ازدواج و 46 واقعه طلاق به ثبت رسیده که بر بر این اساس به ازای هر 11 مورد ازدواج یک واقعه طلاق رخ داده است.
وی افزود: در سال جاری در برابر هر 100 نفر دختر 97 پسر متولد و به ازای هر 100 نفر زن 114 نفر مرد فوت کرده اند.
رئیس ثبت احوال فردوس با اشاره به وضعیت فرهنگی و مذهبی این شهرستان تصریح کرد: بیشتر مردم به سوی نام‌های ائمه و نام‌هایی با ریشه قرآنی گرایش دارند و بیش از 96 درصد مردم شهرستان نام‌های ائمه اطهار(ع) را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند.
اکبری یادآور شد: در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان مصوب شد تا صدور شناسنامه نوزادانی که نام‌های علی، حسین، فاطمه، زینب، محمد و ابوالفضل برای آنها انتخاب می‌شود به صورت رایگان انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به یک قرن از فعالیت سازمان ثبت احوال کشور می‌گذرد، گفت: نخستین سند شهرستان فردوس به نام سیدمحمد معزی در سال 1308 صادر شد.
رئیس ثبت احوال فردوس فراوانی نام در فردوس را برای پسران نام‌های امیرعلی، امیرحسین، امیرمحمد و فاطمه، نازنین زهرا، زهرا و زینب را برای دختران عنوان کرد.
اکبری افزود: از ابتدای سال جاری تعداد یک‌هزار و 622 جلد شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال و 671 شناسنامه مکانیزه نوزاد در این اداره صادر شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول