اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد

فعالیت 3650 واحد مشاور املاک در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 3 هزار و 650 واحد مشاور املاک در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 3650 واحد مشاور املاک در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد دهقان ظهر امروز در دومین همایش استانی اتحادیه‌های مشاوران املاک که با حضور رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک و رؤسای اتحادیه مشاوره املاک آذربایجان غربی در سالن جلسات سازمان بازرگانی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: از این تعداد مشاور املاک فعال در استان 3 هزار و 333 باب از مشاوران املاک پروانه کسب دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: سامانه ثبت معاملات و مستغلات استان راه‌اندازی و کار اجرایی آن آغاز شده که دو سال است این سامانه در استان راه‌اندازی شده است.
این مسئول افزود: برای اجرای هر چه بهتر اهداف اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات استان یک کمیته در استان تشکیل شده است و در این کمیته نمایندگان سازمان بازرگانی، رئیس سازمان بازرگانی، نماینده‌ای از اداره کل امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک و نماینده‌ شرکت راهبر عضو هستند.
دهقان ادامه داد: ثبت‌نام مشاوره‌های املاک در این سامانه ضروری بوده و تمام معاملات آنها در این سامانه ثبت و به ازای این ثبت‌ها کد رهگیری می‌گیرند و ادارات عضو از ارائه خدمات به مواردی که کد رهگیری ندارند خودداری می‌کنند.
وی اعلام کرد: از ابتدای تشکیل سامانه ثبت املاک و مستغلات 116 هزار و 124 قرارداد به ثبت رسیده  در استاندار هستیم که از نظر سرانه ثبت شهرستان چالدران با یک هزار و 234 مورد ثبت بیشترین سرانه را نسبت به مشاوران املاک استان دارد و تکاب با 10 مورد ثبت کمترین ثبت را در استان به خود اختصاص داده است.
این مسئول گفت: اتحادیه مشاوران املاک شهرستانی تلاش می‌کنند سامانه املاک و مستغلات را فعال نگه دارند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اظهار داشت: مشکلاتی است که همیشه از طرف مشاوران املاک منعکس شده است که این مشکلات شامل ضعف زیرساختهای اینترنتی به ویژه در مراکز استان است که در این زمینه باید شرکت مخابرات همکاری بیشتری با سازمان بازرگانی داشته باشد.
انتهای پیام/غ20/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول