اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در لردگان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا تا سال آینده در شهرستان لردگان راه‌اندازی می‌شود.

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در  لردگان راه‌اندازی می‌شود
سعید یوسف پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به روند صنعتی شدن این شهرستان با احداث پتروشیمی لردگان، شهرک آب معدنی، مزارع پرورش ماهی و شیلات، کارخانجات و صنایع مادر، نیروگاه گازی و احداث خط آهن در آینده نزدیک و حساسیت آن به علت محل ورود ریزگردها به استان احداث این ایستگاه سنجش بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه شهرستان لردگان دارای 157 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی است، گفت: با توجه به اینکه افزون بر 51 درصد منابع جنگلی استان در این شهرستان جای دارد، ولی روند شدید تخریب جنگل و فرسایش خاک نگران کننده و قابل تأمل است.
یوسف پور جنگل‎های این منطقه را به‌عنوان اصلی‎ترین ذخایر دانه زاد استان معرفی کرد و گفت: بهره‌‎برداری پایدار از این منابع راهکار مناسبی برای بخشی از مهم‌ترین معضلات در زمینه حفاظت از منابع جنگلی شهرستان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس توجه بیشتر مردم و مسئولان در امر حفاظت از این منابع خدادادی باید مورد توجه جدی‌تر قرار بگیرد.
وی نسبت وسعت مناطق حفاظت شده این شهرستان را 6.5 درصد کل مناطق حفاظت شده استان اعلام کرد و گفت: وجود رودخانه‌های بزرگ کارون و خرسان در شهرستان لردگان به‎عنوان یک فرصت زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد.
یوسف‌پور در ادامه با بیان اینکه هر هکتار درخت قادر است 60 تن گردوغبار را کنترل کرده و رسوب دهد، گفت: جنگل‌های زاگرس به جهت قرار گرفتن در مسیر ورود گرد و غبار همسایگان غربی کشور نقش مهمی در کنترل این پدیده دارند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه عرصه‎های ملی در توسعه این استان، افزود: اگر جنگل‎نشینان و بهره‌ برداران از جنگل بتوانند از این منابع کسب درآمد داشته باشند به این عرصه‌ها آسیب نمی‏رسانند و می‌توانند محافظان خوبی برای جنگل باشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول