اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار کردستان در امور ورزش خبر داد

کمک 1.5 میلیارد ریالی یک شرکت معتبر به ورزش کردستان

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار کردستان در امور ورزش از کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی یکی از شرکت‌های معتبر کشور به هیئت‌های ورزشی این استان خبر داد.

کمک 1.5 میلیارد ریالی یک شرکت معتبر به ورزش کردستان
بهنام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این میزان اعتبار با پیگیری‌های موثر شخص استاندار جذب و در بین 15 هیئت ورزشی فعال کردستان تقسیم شده است.
به گفته مشاور استاندار کردستان در امور ورزش، اعتبار فوق‌الذکر به تناسب فعالیت هیئت‌ها و حضور تیم‌های آنان در لیگ‌های برتر، دسته یک، دو و سه و نیز تاثیرگذاری آنان در ارتقای جایگاه ورزش کردستان اختصاص یافته است.
وی این اقدام استاندار کردستان را ستودنی دانست و تصریح کرد: این موضوع به عنوان اولین تجربه استان در جذب چنین اعتباراتی زمینه را برای جذب اسپانسر مالی از سایر شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ کشور برای رونق و توسعه ورزش کردستان فراهم کرده است.
نظری خاطرنشان کرد: اگر چه استان کردستان از نظر صنعتی همانند سایر استان‌های برخوردار نیست و حمایت مالی از تیم‌های ورزشی ضعیف است، اما استاندار علاوه بر پیگیری‌های لازم مبنی بر جذب اعتبارات از شرکت‌های معتبر در کشور، بر استفاده تربیت بدنی از امکانات دستگاه‌های دولتی نیز تاکید دارد.
وی یادآور شد: شهرداری‌ها می‌توانند خلأ اسپانسر مالی برای تیم‌های ورزشی کردستان را پر کنند و این باید در اولویت شهرداران به منظور ایجاد نشاط در جامعه با تاسیس باشگاه‌های فرهنگی ورزشی قرار گیرد.
مشاور استاندار کردستان در امور ورزش به موفقیت شهرداری بانه در زمینه اداره کردن تیم فوتبال دسته سوم کشوری اشاره کرد و گفت: شروع از پایه زمینه را برای پیشرفت و پایداری این تیم و صعود آن به لیگ برتر فراهم خواهد کرد.
نظری تاکید کرد: در صورتی که سایر شهرداری‌ها نیز از تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های فوتبال حمایت کنند، علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، موجب جذب جوانان به ورزش و جلوگیری از ورود آنان به آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی به ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب ورزشی در کردستان اشاره کرد و افزود: با ایجاد باشگاه‌های فرهنگی ورزشی، استعدادها و ورزشکاران مستعد در رشته‌های مختلف شناسایی و مسیر قهرمانی و توسعه ورزش استان فراهم می‌شود.
رئیس هیئت فوتبال استان کردستان در ادامه به وضعیت فوتبال در استان اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد این هیئت در گذشته کسب درآمد و صرف اقتصادی بود اما اکنون این رویکرد تغییر کرده و تنها برای شکوفایی استعدادها و نیز پرورش ورزشکارانی برای آینده فوتبال استان برنامه‌ریزی می‌شود.
نظری از نبود سالن و چمن ورزشی به عنوان بزرگترین مشکل هیئت‌های شهرستانی فوتبال کردستان نام برد و گفت: سال آینده سالن فوتسال و چمن ورزشی فوتبال در اختیار هیئت‌های فوتبال استان قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تحقق این مهم علاوه بر اینکه بستری برای تمرین تیم‌های فوتبال و فوتسال در استان خواهد بود، زمینه شناسایی استعدادهای برتر این رشته ورزشی پرطرفدار نیز خواهد بود.
نظری در پایان گفت: تیم فوتبال بانوان استان در لیگ برتر قرار دارد، شهرداری بانه در لیگ دسته سوم و تیم جوانان سنندج در لیگ دسته یک کشور قرار دارند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول