اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

داووداوغلو: درهای ترکیه به روی "الهاشمی" باز است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی خطاب به معاون سنی رئیس جمهور عراق که در پی صدور قرار بازداشت به دلیل دخالت در اقدامات تروریستی به کرستان عراق فرار کرده ، آمادگی آنکارا را برای پذیرایی از وی در خاک این کشور اعلام کرد.

داووداوغلو: درهای ترکیه به روی "الهاشمی" باز است
به گزارش فارس به نقل از روزنامه زمان چاپ ترکیه،  احمد داووداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بطور رسمی خطاب به سیاستمدار سنی عراقی پیامی ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، اوغلو در این پیام خطاب به الهاشمی تاکید کرده است که " درهای ترکیه به روی شما باز است. اما مصلحت آن است که در شرایط فعلی در عراق بمانید و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق شما را به بغداد تحویل نخواهد داد".

این گزارش می افزاید: در حال حاضر انتظار سفر معاون رئیس جمهور عراق به ترکیه نمی رود  اما با توجه به تحولات عراق احتمال تغییر این دیدگاه آنکارا وجود دارد.


"طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق که حکم بازداشت وی بدلیل دست‌ داشتن در انفجار اخیر پارلمان و ارتباط با تروریست‌ها صادر و سپس ممنوع الخروج شده بود، به منطقه کردنشین عراق سفر کرد و مورد استقبال مقامات این منطقه قرار گرفت. وی اکنون در اربیل روزهای حساسی را می گذراند.

ترکیه، بحران تازه بوجود در عراق را از نزدیک پیگیری می کند. در این میان با توجه به ادعاهای مربوط به معاون سنی رئیس جمهور عراق برخی نگرانی‌ها در رابطه با اینکه وی می تواند موجب اختلافات جدی در ترکیه شود ایجاد گردیده است. ترکیه در عین حال با طارق الهاشمی و مقامات بخش کرد نشین شمال عراق نیز در حال گفت‌وگو و مشورت است. 

انتهای پیام/++
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول