اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقلای قطر، عربستان، اتحادیه عرب و آمریکا برای نجات طارق الهاشمی

خبرگزاری فارس: در پی اثبات دخالت معاون رئیس جمهور عراق در اقدامات تروریستی، اعضای اتحادیه عرب بویژه عربستان و قطر و همچنین آمریکا حمایت خود را از الهاشمی اعلام کرده و در راستای فراری دادن وی از دست قانون وارد عمل شده‌اند.

تقلای قطر، عربستان، اتحادیه عرب و آمریکا برای نجات طارق الهاشمی
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، برخی منابع از اتحادیه عرب اعلام کردند که دو کشور قطر و عربستان سعودی تحرکات خود را در این اتحادیه برای رسیدن به توافقی در زمینه دخالت در امور داخلی عراق و عمل در راستای تعامل با درخواست طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور این کشور که به علت اقدامات تروریستی تحت تعقیب است، آغاز کرده اند.

طارق الهاشمی که با اعترافات صریح همراهان خود دست داشتن وی در حملات تروریستی در عراق قطعی شده است، از اتحادیه عرب خواسته است تا به نفع وی وارد عرصه شود.

این منابع اعلام کردند که نبیل العربی چهارشنبه تماس هایی را با سفرای کشورهای عربی در اتحادیه انجام داده است و با آنها درباره نحوه تعامل با این موضوع و دخالت در امور داخلی عراق برای نجات دادن هاشمی از روند قانونی در این کشور و باقی ماندن اعراب سنی در روند سیاسی عراق رایزنی کرده است.

در این دیدارها بویژه قطر و عربستان سعودی به العربی ابلاغ کرده اند که این موضوع بر اساس طایفه ای و نه بر اساس قانونی و قضایی صورت گرفته است. علا ه بر اینها هاشمی و ایاد علاوی نیز با نبیل العربی تماس گرفته و ضمن دادن خبر صدور قرار بازداشت هاشمی این بازداشت را طایفه ای خوانده اند. بسیاری از ناظران تلاش الهاشمی برای فرار از حکم بازداشت از سوی 5 قاضی که یکی از آنها از اهل تسنن است، را شامل درخواست وی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی و سازمان ملل و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا میدانند و معتقدند که وی می خواهد با دادن ماهیت طایفه ای و سیاسی به این موضوع  آن را کم اهمیت جلوه دهد. وی همچنین تلاش می کند تا پای مالکی را به ترورهایی که خود متهم به انجام آن است باز کند و در همین راستا تهدید کرده در صورت بسته نشدن پرونده و لغو نشدن قرار بازداشت ها خواستار دخالت سازمان ملل و اتحادیه عرب در این قضیه خواهد شد و موضوع را به دادگاه بین المللی ارجاع خواهد کرد.
در همین راستا آمریکا نیز وارد فاز حمایت از اقدامات تروریستی طارق الهاشمی شده است، شبکه الشرقیه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که این کشور اتهامات الهاشمی را بی اساس می داند.
این در حالی است که 5 قاضی عراقی در این زمینه رأی نهایی خود را روز سه شنبه صادر کرده اند و این نشان می دهد که آمریکا همچنان از تروریست ها در عراق حمایت می کند و به جای اینکه مساوات و عدالت را در این کشور اجرا کند، به دنبال حمایت از کسانی است که در ترور ده‌ها نفر از شهروندان عراق متهم هستند.
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول