اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

بسیج به دنبال نفع شخصی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: بسیج یک سازمان مردم‌نهاد پر جمعیت محسوب می‌شود و به دنبال نفع شخصی نیست.

بسیج به دنبال نفع شخصی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته اشتغال، سازندگی و اجتماعی ستاد تقویت و پشتیبانی بسیج گیلان به 20 کمیته، کارگروه و کمیسیون در حوزه اجتماعی استانداری اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش برای توانمندسازی گردان‌های مردمی بسیج به منظور مقابله با تهدیدهای داخلی و اغتشاش‌ها جزو وظایف این کمیته است.
وی حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از فرماندهان نواحی بسیج در سطح استان به منظور پیشبرد برنامه‌ها را از وظایف حوزه اجتماعی استانداری گیلان عنوان کرد و افزود: با توجه به اصل 151 قانون اساسی، کمیته امنیتی و دفاعی تمام تلاش خود را در راستای پیشبرد این اصل به‌کار می‌گیرد ضمن اینکه حمایت‌های فکری و ... از رده‌های بسیج با توجه به تجربه‌های موجود یگان‌های نظامی و انتظامی در دستور کار قرار دارد.
وی اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای، بنیاد شهید و امور ایثارگران، منابع طبیعی، مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس و ... را از اعضای کمیته اشتغال، سازندگی و اجتماعی ستاد تقویت و پشتیبانی بسیج گیلان معرفی کرد.
پورعزیزی اختصاص بخشی از مکان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای بهره‌برداری بسیجیان به صورت موردی مانند برگزاری آموزش‌های تخصصی را از وظایف کمیته اشتغال، اجتماعی و سازندگی گیلان خواند و تصریح کرد: اختصاص سهمیه‌ای از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بسیجیان، تشکیل کارگروه‌هایی به منظور برطرف کردن مشکل اشتغال بسیجیان و اختصاص سهمیه‌ای از طرح‌های زودبازده دستگاه‌های دولتی به بسیجیان از جمله وظایف این کمیته است.
دبیر کمیته اشتغال، سازندگی و اجتماعی ستاد تقویت و پشتیبانی بسیج گیلان همکاری و برنامه‌ریزی در راستای اشتغال بسیجیان در طرح‌های سازندگی، ایجاد و هماهنگی با اداره‌ها و سازمان‌ها به منظور به‌کارگیری و برطرف کردن مشکلات آنها، شناسایی و ارائه طرح‌های اشتغالزایی، خودکفایی و انعکاس به ستاد استانی، استفاده از ماده قانون 201 به منظور ارائه تسهیلات اشتغالزایی به بسیجیان و اخذ اعتبار از بانک‌های استان برای ارائه وام اشتغالزایی قرض‌الحسنه به بسیجیان را از دیگر وظایف این کمیته اعلام کرد.
وی بسیج را حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: حضور بسیج در دوران دفاع مقدس بسیار تعیین کننده بوده و مسئولان مدیون این قشر از جامعه هستند.
پورعزیزی بسیج را یک سازمان مردم‌نهاد پر جمعیت دانست و تاکید کرد: بسیج به دنبال نفع شخصی نیست و سازمان‌ها می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را بدون مناقصه به این سازمان واگذار کنند.

* 20 درصد اعتبارات استانی بخش خصوصی از طریق بسیج اختصاص یابد

مشاور استاندار گیلان در امور ایثارگران نیز در این جلسه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با بسیج شد و بیان داشت: 25 درصد جذب نیروهای رسمی، پیمانی و ... در کشور طبق قانون باید به ایثارگران، بسیجیان و جانبازان با حداقل 50 درصد از کارافتادگی اختصاص یابد.
باب‌الله زارع با اشاره به اینکه متولیان بسیج باید بدانند سالانه چند نفر از بسیجیان را می‌توانند در امر اشتغال پوشش دهند، افزود: 20 درصد اعتبارات استانی بخش خصوصی می‌تواند از طریق بسیج و ایثارگران اختصاص یابد.

* 20 درصد نوسازی مدارس گیلان به بسیج واگذار شده است

عمران حسن‌زاده مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه 10 درصد مرمت و نوسازی مدرسه‌های استان از طریق بسیج انجام می‌شد، اذعان داشت: امسال 20 درصد مرمت و نوسازی مدرسه‌های گیلان به بسیج سازندگی واگذار شده است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول