اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دی ماه جاری

اصفهان به صورت متناوب با آلاینده‌های جوی مواجه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تا پایان دی ماه جاری آلاینده‌های هوا به صورت متناوب در اصفهان ادامه دارد و اصفهانی‌ها هر چند روز یک بار همانند 15 روز گذشته با آلودگی هوا مواجه می‌شوند.

اصفهان به صورت متناوب با آلاینده‌های جوی مواجه می‌شود
احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اصفهانی‌ها طی دو هفته گذشته با پدیده اینورژن و وجود آلاینده‌های جوی مواجه بوده‌اند، اظهار داشت: هم‌اکنون اصفهان از نظر میزان آلایندگی هوا در شرایط سالم قرار دارد و جلسات کمیته اضطراری آلودگی هوا در راستای کنترل پدیده اینورژن به صورت مداوم در استانداری اصفهان برگزار می‌شود.
وی به تعطیلی مدارس و ادارات و مجموعه‌های فعال اصفهان در پایان هفته گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل غلظت آلاینده‌های جوی مدارس و ادارات اصفهان به ترتیب در روز‌های چهار‌شنبه و پنج‌شنبه گذشته تعطیل بوده‌اند و آلودگی هوای اصفهان تا دوم دی ماه جاری نیز ادامه داشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر میزان غلظت آلاینده‌های هوا در اصفهان به تدریج کاهش یافته است و وزش باد از مهم‌ترین دلایل کاهش تدریجی نتایج حاصل از آلودگی هوای اصفهان محسوب می‌شود.
 وی به وضعیت و شرایط اصفهان از نظر میزان آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: پس از وجود چند روز هوای آلوده در اصفهان، امروز اصفهانی‌ها هوای سالمی را استشمام می‌کنند و با وزش باد آلودگی هوای اصفهان برطرف شده است.
لاهیجان‌زاده با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌های این اداره در ارتباط با وضعیت آلودگی هوا منوط به گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی است، تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی، اصفهان طی هفته جاری از نظر میزان آلودگی هوا با مشکلی مواجه نمی‌شود.
وی به تعطیلی کوره‌های آجر‌پزی اصفهان در راستای کنترل آلودگی هوا اشاره کرد و بیان داشت: با افزایش آلودگی هوا طی چند روز گذشته بسیاری از کوره‌های آجر‌پزی فعالیت خود را متوقف کرده بودند و بر اساس گزارش‌های موجود بسیاری از صنایع موجود در استان نیز فعال نبوده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان دی ماه جاری آلاینده‌های هوا به صورت متناوب در اصفهان ادامه دارد اضافه کرد: طی ماه جاری اصفهان از نظر میزان آلایندگی هوا و وجود پدیده اینورژن در وضعیتی همانند 15 روز گذشته قرار دارد و اصفهانی‌ها هر چند روز یک بار با آلودگی هوا مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه طی سه روز پایانی هفته گذشته لایه اینورژن در اصفهان به کم‌تر از 400 رسیده است، گفت: طی سه روز گذشته وضعیت اصفهان از نظر آلایندگی با برنامه‌ریزی و راهکار‌های ویژه کنترل شده و در صورت بی‌توجهی به آن و عدم مدیریت آن، اصفهان در وضعیت خطرناکی قرار می‌گرفت.
لاهیجان‌زاده اظهار داشت: بیشترین آلودگی هوا به شهرستان اصفهان اختصاص دارد و مدیریت صحیح در اصفهان سبب جلوگیری از نتایج نا‌مناسب این وضعیت در اصفهان شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول