اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند؛

راه‌اندازی اداره گردشگری در شرق مازندران ضروری است

خبرگزاری فارس: اماکن زیبای تاریخی و طبیعی و ترکیب زیبای جنگل، کوه و دشت و دریا در شرق مازندران نیازمند اعتباراتی است تا با فراهم آوردن امکانات زمینه رشد گردشگری را ایجاد کند، از این رو راه‌اندازی اداره گردشگری در شرق مازندران ضروری است.

راه‌اندازی اداره گردشگری در شرق مازندران ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حداقل 400 نقطه تاریخی و گردشگری در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و نکا وجود دارد که همه آنها می‌توانند حتی با نیم نگاهی مسئولانه فرصت مناسبی برای بهره‌برداری بهینه و ایجاد صنعت توریسم یا تحول اقتصادی در منطقه باشند اما همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
هم‌اکنون قریب به اتفاق شهرستان‌های مازندران در راستای سیاست‌های تجمیع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای دفتر نمایندگی این سازمان هستند و حتی در شرق مازندران آنطور که می‌بینیم اختیارات سرپرست‌ها در حدّ یک نمایندگی هم نیست و نمونه بارز آن را همین است که خبرنگار باید برای پاسخ سؤال خود را به نوعی ذکاوت به خرج دهد تا بتواند خبری را از زبان مسئولانی که نام آن‌ها سرپرست دفتر نمایندگی است، بنویسد.
به گفته علی یوسفی، سرپرست دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلوگاه، از بین بیش از یک‌صد نقطه تاریخی و گردشگری گلوگاه می‌توانیم به مکان‌هایی چون رودخانه مَشی، توسکا چشمه و دریای آرام گلوگاه اشاره کنیم که بیشتر زبانزد است.
همچنین محمد طهماسبی سرپرست دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نکا هم طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: بیش از 140 نقطه تاریخی و گردشگری در نکا وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دریاچه استخر پشت، آب معدنی قرمرض، غار باستانی کمیشان، تپه‌های باستانی نارنج باغ و تخت رستم اشاره کرد.
ابراهیم طاهری سرپرست دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهشهر هم طی گفت‌وگویی اظهار داشت: شبه جزیره میانکاله، غار هوتو، سنگ نو، گوهر تپه، قبرستان تاریخی سفیدچاه، باغ ملی عباس آباد، باغ و عمارت چهل ستون چشمه عمارت، عمارت افغان‌نژاد و خانه قدیمی احمدعلی‌خان از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری بهشهر هستند.
اما آنچه موجب عقب‌ماندگی شرق مازندران در بخش گردشگری شده است، نبود زیر ساخت‌ها و امکانات لازم در مناطق تفریحی و توریستی برای جذب سرمایه‌گذاران است و به همین دلیل ضرورت ایجاد اداره‌ای مستقل به‌ویژه در بهشهر که از ظرفیت‌‌های بیشتری برخوردار و به نوعی مرکزیت شرق مازندران است می‌تواند برای پیگیری و جذب اعتبارات راهگشا باشد.
امروزه وجود اقامتگاه‌ها و استراحتگاه‌ها، طراحی و معماری مراکز ارائه خدمات در اماکن تفریحی، پاکیزگی محیط، وجود امنیت، آب آشامیدنی سالم و استفاده بهینه از طبیعت مدّ نظر مسافران است با این توضیح که گردشگران واقعی همواره دوستدار طبیعت هستند و یکی از اولویت‌های آنها در انتخاب گردشگاه‌ها میزان آشتی طبیعت و انسان است.
ممنوعیت قانون ساخت و ساز در حریم تفرجگاه‌ها هم یکی از مواردی است که متناسب با توسعه گردشگری رشد نداشته البته این ممنوعیت برای شرق مازندران که همواره زیر تیغ ممنوعیت‌ها و محرومیت‌ها نگه داشته می‌شود بیشتر است در حالی که در بسیاری از شهرستان‌های گردشگری غرب مازندران چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد.
انتهای پیام/م10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول