اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در باشگاه صنعت نفت آبادان چه خبر است

جذب بازیکن در غیاب سرمربی/ مربی تیم هم بی‌اطلاع بود

خبرگزاری فارس: جذب عماد زاتارا فلسطینی در حالی که سرمربی پرتغالی تیم در آستانه عید کریسمس در کشورش به سر می‌برد و در حالی که مربی تیم نیز از جذب آن بی‌اطلاع است سئوال‌های زیادی از پشت پرده معرفی و جذب بازیکنان در نفت آبادان به همراه داشت.

جذب بازیکن در غیاب سرمربی/ مربی تیم هم بی‌اطلاع بود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در حالیکه کمتر از دو هفته به نخستین بازی تیم فوتبال صنعت نفت در چارچوب مسابقات دور برگشت مسابقات لیگ برتر کشور باقی مانده، دغدغه اصلی هوادارانی که گرما،سرما و ریزگردهای گاه و بی‌گاه غبار را به هیچ انگاشته تا حنجره خود را وقف زردپوشان دیارشان کنند آن است که در میانه دوم راه، کدام بازیکن و در کدام پست صنعت نفتی شده تا شاید مرهمی و التیامی در مسابقات خانگی شان شکل بگیرد.
در میان انبوه گمانه‌زنی‌های حضور بازیکنان مختلف، به ناگاه خبری در آبادان پیچید؛ عماد زاتارا فلسطینی از شانزدهم دی ماه و در روز رویارویی صنعت نفت با بازیکنان ابراهیم قاسمپور با صلاحدید آلبرتو کاستا در ورزشگاه تختی به میدان رفته تا شاید یکی از گمنام‌ترین بازیکنان تاریخ چهل و چند ساله تیم فوتبال صنعت نفت آبادان لقب بگیرد، بازیکنی که در حالی به جمع برزیلی‌های ایران ملحق شد که فارغ از عرف حرفه‌ای فوتبال جهان، بدون حضور سرمربی صنعت نفت در محل تمرینات این مجموعه، جواز آن را گرفت که وارث پیراهن بزرگانی همچون ذوالفقار نظام آزادی، حسین بهاریان، عبدالواحد بزمه، علی فیروزی، عبدالرضا برزگری، بهنام سراج، مسعود شجاعی و ده‌ها ستاره دیگری باشد که برخلاف زاتارای فلسطینی نه تنها در بوم زادگا‌هشان اسم داشته‌اند و رسم بلکه در فوتبال ایران مانا شده‌اند.

* عماد زاتارا کیست؟
شاید بارزترین مشخصه این بازیکن فلسطینی‌الاصل این است که نخستین فوتبالیست فلسطینی لیگ ایران بوده که لباس صنعت نفت را بر تن می‌کند. وی که بهتر است با نام «عماد زعتره» صدایش کنیم در سوئد به دنیا آمده وقبل از حضور در ایران در تیم سیریانسکا سوئد بازی کرده است، این بازیکن 28 ساله در لیگ دسته دوم فرانسه هم سابقه بازی داشته و به گفته مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان قابلیت بازی کردن در پست‌های هافبک کنار و مهاجم را دارد.

*زاتارا انتخاب کاستاست
سخنگوی باشگاه صنعت نفت آبادان و عضو هیئت مدیره این مجموعه با تایید نهایی شدن حضور این بازیکن فلسطینی و پوشیدن لباس نماینده آبادان در لیگ برتر اظهار داشت: این بازیکن چندین سال در لیگ برتر سوئد توپ زده و بارها در تیم ملی فلسطین بازی کرده است.
علی‌رضا خلیلی‌نیا در همین خصوص اضافه کرد: زاتارا انتخاب شخص آلبرتو کاستا، سرمربی پرتغالی صنعت نفت بوده که قرارداد خود را با صنعت نفت منعقد کرده تا از روز چهارشنبه در تمرینات تیم ما حاضر شود.

* قرارداد زاتارا هنوز ثبت نشده است
سرپرست هیئت فوتبال آبادان با اعلام اینکه قرارداد بازیکن جدید تیم فوتبال صنعت نفت در هیئت فوتبال این شهرستان ثبت نشده اظهار داشت: تا این لحظه نه قراردادی ثبت شده و نه قراری برای ثبت قرارداد این بازیکن جدید بین هیئت فوتبال آبادان و باشگاه صنعت نفت گذاشته شده است.
برزو ارژنگی افزود: آماده هستیم که به منظور همکاری با تیم فوتبال صنعت نفت، هر ساعت از شبانه روز برای ثبت قرارداد بازیکن فلسطینی جدید در محل هیئت فوتبال آبادان حاضر باشیم.

* از خرید زاتارا بی‌اطلاع بودم
مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ضمن بی‌اطلاعی از مراحل جذب بازیکن جدید این مجموعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: از نحوه جذب عماد زاتارا بی اطلاع بوده و این خرید در حالی انجام شده که سرمربی تیم صنعت نفت در پرتغال به سر می‌برد.
سید مجتبی مرتضوی اضافه کرد: به هر حال بنده به عنوان مربی تیم فوتبال صنعت نفت باید نسبت به این بازیکن فلسطینی شناخت پیدا کرده و بدانم که این فوتبالیست با سبک کاری ما هماهنگی لازم را دارد.
وی افزود: به هر حال در شرایط اینچنینی معمولاً یک گروه فنی در خصوص اضافه شدن بازیکن جدید تصمیم می‌گیرند.

* در جذب زاتارا باید کارشناسی صورت می‌گرفت
سرمربی اسبق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با انتقاد از خرید بازیکن جدید این مجموعه اظهار داشت: نباید تنها به خرید بازیکن و اضافه کردن آن به تیم فکر کنیم بلکه در جذب فوتبالیست جدید باید تفکر سرمربی وجود داشته باشد.
علی فیروزی در همین خصوص اضافه کرد: باید در موقعیت‌های اینچنینی کار کارشناسی صورت گرفته تا مجموعه ضرر نکند.
وی گفت: بدون تعارف می‌گویم فکر نمی‌کنم بازیکن جدید جذب شده بتواند مشکلات فنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را کم کند.

* زاتارا هندوانه سربسته است
رئیس انجمن هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهار داشت: عماد زاتارا یک بازیکن ناشناخته است و به عقیده من باشگاه در موقعیت کنونی می توانست عملکرد بهتری داشته باشد.
عباس سورانی با اشاره به حضور نخستین فوتبالیست فلسطینی لیگ‌های ایران افزود: این بازیکن فلسطینی در حال حاضر همانند یک هندوانه سر بسته است که هیچ کارشناسی از درون آن خبر ندارد.
وی در همین خصوص اضافه کرد: به عقیده من در شرایط فعلی اگر قرار بود که بازیکن از کشورهای عربی خریداری کنیم بهترین گزینه‌ها فوتبالیست‌های عراقی بوده که به دلیل همجواری با آبادان، با آداب و شرایط جوی محل زندگی ما آشنا هستند.
هندوانه سربسته، بازیکن مطرح در لیگ سوئد و یا فوتبالیستی که تنها برای میخ شدن بر نیمکت ذخیره‌های صنعت نفت به ایران می‌آید معادله چند مجهولی حضور بازیکنی را در صنعت نفت آبادان پیچیده‌تر می‌کند که سرمربی این مجموعه نیز در روز توافق با او در کنار خانواده و در تدارک خرید کاج کریسمس و نصب هدایا بر آن بود.
----------------------
گزارش از امین جوکار
----------------------
انتهای پیام/غ10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول