اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یکصد و دومین باشگاه نجوم اصفهان؛

دوست‌داران نجوم دور یکدیگر جمع شدند

خبرگزاری فارس: در یکصد و دومین باشگاه نجوم اصفهان، علاقه‌مندان نجوم به دور یکدیگر جمع شدند تا بار دیگر با زیبایی‌های فضای بیکران هستی و دست‌آورد‌های بشری آشنا شوند.

دوست‌داران نجوم دور یکدیگر جمع شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه گذشته در یکصد و دومین باشگاه نجوم اصفهان که با تلاش مرکز نجوم ادیب اصفهان و تمام علاقه‌مندان نجوم و فضا تشکیل شد، مباحث مختلف علمی روز دنیا در ارتباط با نجوم و ماهواره مطرح شد.
از نکات قابل توجه در مورد باشگاه نجوم اصفهان می‌توان به برگزاری استمرار دائم جلسات نجومی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اشاره کرد.
شهرداری اصفهان حامی نجوم این شهر است و مسئولان شهرداری از هیچ ‌کاری برای ترویج نجوم منطبق با استانداردهای روز دنیا فروگذاری نمی‌کنند.
در جلسه یکصد و دومین باشگاه نجوم اصفهان سعید کورنگ بهشتی در مورد ماهواره و تشابهات این وسیله ساخت انسان قرن بیست و یکم با اندام آدمی سخنرانی مفصلی کرد که نتایج پژوهشی ایشان به زودی از طریق این خبرگزاری در اختیار علاقه‌مندان نجوم قرار می‌گیرد.                                                                                                                     
پس از سخنرانی سعید بهشتی، یک رقابت‌ پرسش و پاسخ نجومی بین حضار برگزار شد که این رقابت لحظات شاد و در عین حال علمی را در باشگاه نجوم اصفهان به وجود آورد.
عطا مقتدری از پیشکسوتان و فعالان مرکز نجوم ادیب اصفهان از دیگر سخنرانان حاضر در جلسه بود که به مانند همیشه با زیبایی هر چه تمام‌تر در مورد مقوله بارش شهابی شرکت کنندگان را به وجد آورد.
عطا مقتدری از عکاسان حرفه‌ای نجومی استان اصفهان است که در چند وقت اخیر نیز نمایشگاه اختصاصی عکاس نجومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
مرکز نجوم ادیب اصفهان در حال حاضر شاهد استعفای مهدی اسحاق (رئیس قبلی مرکز نجوم ادیب اصفهان) به دلیل قبول شدن ایشان در دوره دکتری دانشگاه اصفهان است و اعضای مرکز نجوم ادیب اصفهان برای دیدن ریاست جدید این مرکز لحظه شماری می‌کنند.
انتهای پیام/م30                         
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول