اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی چالوس:

موادی از قانون برنامه پنجم در پیشگیری مواد مخدر ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی چالوس با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه مواردی از قانون پیشگیری از اعتیاد ابلاغ شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ باید دستگاه‌های عضو کمیته به‌صورت ماهانه عملکرد خود را اعلام کنند.

موادی از قانون برنامه پنجم در پیشگیری مواد مخدر ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، زهرا یحیی‌پور بعدازظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس بیان داشت: کمیته فرهنگی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس 15 عضو دارد و هدف از تشکیل این کمیته نیز هماهنگی و به اجرا درآوردن فعالیت‌های حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.
وی اظهار داشت: هرگونه تخلف از قانون در اثر اعتیاد رخ می‌دهد، این معضل تنها مربوط به سن، جنس و قشر خاصی نیست و شرایط در جامعه به گونه‌ای است که باید به‌صورت جدی به آن توجه کرد.
رئیس اداره بهزیستی چالوس با اشاره به اینکه در برخی کمپ‌های ترک اعتیاد مواردی داریم که بیش از 10 بار ترک کرده و دوباره به استعمال آن روی آورده‌اند، ادامه داد: تاکید ما در این کمیته پیشگیری با هزینه کم با زیر پوشش قرار دادن تعداد بیشتر از افراد جامعه و نتیجه‌گیری بهتر است.
یحیی‌پور خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در نسل جوان استفاده بهینه برده و حرکتی جهشی را داشته باشیم که ایجاد تشکل‌های مختلف جوانان می‌تواند در این ارتباط تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه مواردی از قانون پیشگیری از اعتیاد ابلاغ شده است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ باید دستگاه‌های عضو کمیته به‌صورت ماهانه عملکرد خود را اعلام کنند.
رئیس بهزیستی چالوس با اشاره به اینکه کشور ما کشوری جوان است بنابراین باید جوانان را نسبت به خطرات اعتیاد آگاه کنیم، اذعان داشت: در این کمیته علاوه بر اجرای مصوبات کمیته فرهنگی پیشگیری استان، تدوین برنامه اجرایی در حوزه شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی در مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت فعالیت‌های جایگزین مثل آموزشی، تفریحی، ورزشی و ... در دستور کار قرار دارد.
یحیی‌پور یادآور شد: از وظایف کمیته می‌توان به اجرای مصوبات کمیته فرهنگی و پیشگیری استان، تهیه و تدوین برنامه اجرایی در حوزه فرهنگی و پیشگیری در حوزه شهرستان، برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در کانون هدف خانواده، محیط آموزشی، محلات و محیط کار، برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت‌های مردمی و تقویت نهادهای مردمی، ایجاد زمینه مناسب برای اتخاذ راهکارهای فرهنگی و پیشگیری در مقابله با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و نیز توسعه و تقویت فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد.
وی تاکید کرد: دغدغه اصلی در کنار پیشگیری، دسترسی آسان به مواد مخدر است که باید به‌صورت جدی پیگیری شود.
رئیس بهزیستی چالوس خاطرنشان کرد: اعضای کمیته شامل ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه وابسته به وزارت علوم، شهرداری، شبکه بهداشت، کمیته امداد، اداره زندان، اداره کار و تعاون، سپاه، هلال احمر و پلیس مبارزه با مواد مخدر هستند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول