اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

ضعف فرهنگی استفاده از ناوگان عمومی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 70 درصد خودروهایی که در مرکز این استان تردد می‌کنند تک سرنشین هستند، گفت: فرهنگ استفاده ناوگان عمومی در این استان ضعیف است.

ضعف فرهنگی استفاده از ناوگان عمومی در کهگیلویه و بویراحمد
سید کرم‌الله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در برهه کنونی لازم بود.
وی گفت: اگر این قانون در کشور اجرا نمی‌شد در آینده نزدیک مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر مردم و مسئولان در سطوح مختلف می‌شد.
رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رشد فزاینده تعداد خودروها در کشور و از جمله در این استان و ناکافی بودن زیرساخت‌ها موجب شد تا مسئولان چاره را در اعمال قانون جدید بدانند.
حسینی با بیان اینکه با اجرای این قانون شاهد رخت بستن بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های دیگر نیز خواهیم بود، تصریح کرد: با اعمال قانون جدید که تفاوت اساسی و کلی با قانون قبلی دارد از این پس مردم با امنیت بیشتری در شهرها و محورهای مواصلاتی کشور تردد خواهند کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در قانون جدید هدف جریمه کردن نیست و پلیس قبل از هر چیز به پیشگیری از تخلف و نهادینه کردن قانونمداری می‌اندیشد، عنوان کرد: در قانون قبلی افراد متخلف با فراغت بال قانون‌شکنی و ناامنی ایجاد می‌کردند و تصور آن‌ها بر این بود که می‌توان سوار بر خودرو هر گونه عمل خلافی انجام داد.
وی یکی از معضلات بزرگ را مربوط به ازدیاد تعداد خودروها در سطح معابر این استان دانست و گفت: بیش از 70 درصد خودروهایی که در معابر این استان به خصوص در شهر یاسوج تردد می‌کنند تک‌سرنشین هستند و بی‌شک با اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی از این میزان به صورت چشمگیری کاسته خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: همزمان با اجرای این قانون باید استفاده بیشتر از وسائط نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌ها افزایش یابد که برای این کار نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر در سطح این استان داریم.
رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در استان ما فرهنگ استفاده از تاکسی به درستی نهادینه نشده که وظیفه رسانه‌ها و آموزش و پرورش در این راستا برای فرهنگ‌سازی سنگین است.
حسینی تصریح کرد: هر چند با اجرای قانون جدید مردم بیش از گذشته به این نوع از سفرهای درون‌شهری روی می‌آورند ولی به هر حال چنین حالتی از وظیفه مطبوعات برای فرهنگ‌سازی نمی‌کاهد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول