اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مفاخر بسیاری در خراسان رضوی و کشور گمنام باقی مانده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در ایران اسلامی و خراسان رضوی مفاخر بسیاری در زمینه‌ها و بخش‌های گوناگون وجود دارد که در این میان تعداد زیادی از آنان هنوز گمنام باقی مانده‌اند.

مفاخر بسیاری در خراسان رضوی و کشور گمنام باقی مانده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته 70 هزار نفر با
کاروان‌های پیاده به منظور ارائه ارادت خود به این امام همام به مشهد‌الرضا(ع) مشرف شدند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از آنان مسافت‌هایی از 100 تا 700 کیلومتری به صورت پای پیاده طی کرده‌اند، در برخی از موارد تعدادی از آنان با مشکلاتی مواجه شدند که در این راستا تامین نیازهای درمانی آنان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
صلاحی خاطرنشان کرد: در ایام پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) سال گذشته کاروان‌های پیاده‌ای که به مشهد مشرف شدند در حدود 52 درصد آنان را زنان به خود اختصاص داده‌اند و در میان آنان افراد کهنسال نیز وجود داشت که این خود نشانی از ارادت مردم به  امام رضا (ع) است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه جلسه و در ارتباط با شورای فرهنگ عمومی استان و انجمن مفاخر اظهار داشت: خوشبختانه در ایران اسلامی و استان خراسان رضوی مفاخر بسیاری در زمینه‌ها و
بخش‌
های گوناگون وجود دارد که در این میان تعداد زیادی از آنان هنوز گمنام باقی مانده‌اند.
وی همچنین تاکیدکرد: در حوزه ادبیات و علوم انسانی آنچه که می‌توان گفت این است که در حال حاضر در این حوزه ما دارای مشکلات و نقاط ضعف و قدرتی هستیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: آنچه که اکنون وجود دارد این است که ما پرقوت‌ ترین نقطه در حوزه ادبیات و علوم انسانی داریم که با توجه به اهمیت این موضوع و نیاز آن باید نقاط ضعفی که وجود دارد مورد بررسی قرار و برطرف شود.
صلاحی اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود باید در حوزه ادبیات و علوم انسانی کار‌های بسیاری انجام داد به این علت است که در این حوزه و با وجود اهمیت آن شاهد به‌کارگیری ترجمه‌هایی کپی
شده‌ای از فرهنگ‌های دیگر هستیم.
وی در ادامه گفت: در این راستا باید اقدامات برای احیای ادبیات و پرورش آن انجام داد که این خود با تجلیل از مقام شامخ افرادی که در این حوزه دارای جایگاه هستند، امکان‌پذیر است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به تجلیل‌هایی که از این افراد صورت می‌گیرد، اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: در گذشته این‌گونه از افراد تجلیل می‌شد که آنان دیگر حیات مادی در این دنیا نداشتند، اما اکنون یک پله به جلو گام برداشته‌ایم و از افرادی که در سن 80 سال هستند و دارای جایگاه فاخری در کشور در عرصه‌های گوناگون هستند، تجلیل می‌کنیم.
وی با ارائه پشنهادی گفت: البته ما می‌توانیم یک گام فراتر از وضع حال برداریم و از افرادی که در عرصه‌های گوناگون در کشور در دارای جایگاه فاخری برای ایران اسلامی هستند تجلیل کنیم و این خلاف قانون و ادب نیست که از دانشمندان ایران اسلام و جوانان این کشور در سنین حتی 30یا 40 سال نیز تجلیل کنیم.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبلیغات سایر کشورها در معرفی مفاخر خود به جهانیان اشاره کرد و گفت: بر این اساس شاهدیم که کشوری که در نظر قدمت شاید در حدود 250سال بیش از عمر تمدن آن نمی‌گذرد مفاخر خود را به‌گونه‌ای معرفی کرده است که اکنون بسیاری از مردم جهان آنان را می‌شناسند.
صلاحی ادامه داد: با تبلیغاتی که آن کشورها در ارتباط با مفاخر خود انجام داده‌اند اکنون جوانان ما نیز در این میان آنان را به خوبی می‌شناسند و حتی از آثار این افراد نیز اطلاعات کافی دارند حال آن که اگر در میان استادان حوزه فارسی و ادبیات، چند نفر آنان می‌توانند کامل فردوسی و شعرهای او را بیان کنند و یا آن که چند نفر از جوانان فردوسی را می‌شناسند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به دستور کار ارائه برنامه جامع خانواده پایدار که برای نخستی‌بار در استان خراسان رضوی تهیه شد اشاره کرد و گفت: طرح جامع خانواده پایدار از جمله طرح‌های مهم در حوزه فرهنگ عمومی است که بر این اساس و با توجه به اهمیت موضوع این دستور به عنوان دستور اول در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود تا در زمان کافی در مورد آن بحث و بررسی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول