اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو حزب الدعوه در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

احتمال تشدید حملات تروریستی حزب بعث و القاعده در سایر استان‌های عراق

خبرگزاری فارس: عضو حزب الدعوه صدور قرار بازداشت معاون رئیس جمهور این کشور را یکی از علل بمب گذاری اخیر بغداد دانست و گفت: اعضای حزب بعث و القاعده می کوشند دامنه عملیات تروریستی خود را به سایر استان های عراق بکشانند.

احتمال تشدید حملات تروریستی حزب بعث و القاعده در سایر استان‌های عراق
"سید محمود میالی "در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به انفجارهای دیروز بغداد گفت: بدون شک عامل این بمب‌گذاری‌‌ها، اعضای وابسته به حزب منحله بعث و القاعده هستند آنان می کوشند که دامنه عملیات های تروریستی خود را به سایر استان های عراق بکشانند. آنان یک ائتلاف مجرمانه ای تشکیل داده‌اند که هدفشان کشاندن عراق به دوران زمان رژیم صدام است.

وارد کردن ضربات سنگین به تروریست ها

این عضو حزب الدعوه عراق  افزود : دولت در چند وقت اخیر با دستگیری تروریست‌ها و جنایتکاران، ضربات سنگینی به این ائتلاف وارد کرد و آنها کوشیدند ضرباتی را به دولت عراق وارد کنند که از جمله آنها می‌توان به بمبگذاری دیروز بغداد اشاره کرد. ائتلاف مزبور با چنین اقداماتی  می‌خواهد ثابت کند که هنوز در عرصه تحولات کشور حضور دارد.


دستگیری هاشمی بخشی از علل انفجارهای بغداد

این نماینده سابق پارلمان عراق دستگیری طارق هاشمی معاون رئیس جمهور این کشور را بخشی از علل بمب‌گذاری‌های اخیر بغداد دانست و گفت: هاشمی یکی ازافرادی است که به دلیل دست داشتن در عملیات‌های تروریستی در عراق دستگیر شده است. افرادی که توسط نیروهای نظامی و امنیتی عراق بازداشت شدند وابسته به سازمان‌ها و گروه‌هایی بودند که فعالیت‌شان از لحاظ قانونی ممنوع بود. حزب بعث، یکی از همین گروه‌های ممنوعه است که برخی اعضای آن دستگیر شده‌اند.


افشای پرونده‌های بیشتر از اقدامات تروریستی

میالی در پایان با بیان اینکه از این پس پرونده‌ها بیشتری در خصوص اقدامات مجرمانه تروریست‌ها برملا خواهد شد،تصریح کرد:باید این پرونده بر ملا شود چرا که ملت عراق از نزدیک شاهد چنین اقدامات تروریستی بعثی‌ها و اعضای القاعده بوده‌اند. بنابراین آنان می‌خواهند با این بمب‌گذاری‌ها از کشف حقایق و به جریان افتادن پرونده‌هایشان جلوگیری کنند که پرونده طارق الهاشمی یکی از این پرونده‌ها است.
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول