اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طالبانی، النجیفی و الهاشمی انفجارهای عراق را محکوم کردند/

نشست فوق‌العاده روسای فراکسیون‌های عراق به تاخیر افتاد‎

خبرگزاری فارس: رئیس پارلمان عراق از تعویق نشست فراکسیون‌های سیاسی عراق که قرار بود امروز برای بررسی حوادث اخیر این کشور برگزار شود، به زمانی نامعلوم خبر داد.

نشست فوق‌العاده روسای فراکسیون‌های عراق به تاخیر افتاد‎
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "أین" عراق،"ایدن اصو" مشاور اطلاع‌رسانی اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با سومریه نیوز اعلام کرد: النجیفی تصمیم گرفت تا نشست روسای فراکسیون‌های پارلمانی را که قرار بود امروز برگزار شود، به دلیل مسایل امنیتی و حاضر نشدن تمامی روساء به زمان دیگری موکول کند.

 پارلمان عراق پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد امروز نشستی فوق العاده را برای بررسی وضعیت امنیتی و سیاسی در کشور برگزار ‌کند.

خشم سلفی ها و تکفیری های وابسته به عربستان و آمریکا در عراق از تحت پیگرد قرار گرفتن طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق به اتهام اقدامات تروریستی در کشور و همچنین تلاش برای ناامن جلوه دادن عراق در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور عواملی است که کارشناسان آن را علت انفجارها ناامنی های اخیر در عراق می دانند.
به عقیده کارشناسان سیاسی، آنچه که آشکار است این است که این انفجارها به نفع منافع آمریکا، حزب منحله بعث و عربستان سعودی و تکفیری‌ها است.آغاز فاز جدید کارشکنی‌های فهرست العراقیه همپیمان با عربستان علیه روند سیاسی عراق، همزمان با خروج اشغالگران آمریکایی و تلاش برای هدف قرار دادن شیعیان برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در عراق است.

از سوی دیگر "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق با اشاره به حملات تروریستی عراق که به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۶۰ نفر انجامید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جنایت هولناک در حالی انجام شد که مردم عراق شروع سال جدید، آمادگی برای ایجاد دولت و نهادهای دولتی را جشن گرفتند؛ سالی که مردم در آن با اعتماد بیشتر و اراده‌ای محکم‌تر به آینده‌شان چشم دوخته‌اند.

وی ادامه داد:‌ این جنایت بر اهمیت بازنگری در کلیه اقدامات امنیتی، نظامی و اطلاعاتی تاکید دارد و اینکه باید نقاط ضعف و قوت را فهمید و برای تقویت بیشتر آن کوشید.
 
طالبانی افزود: این جنایت همچنین بر اهمیت هوشیاری اجتماعی که می‌تواند موجب افزایش درک مردم از خطرات و همکاری با مسئولان شود، تاکید دارد. علاوه بر آن گروه‌های سیاسی را بر آن می دارد تا با احساس مسئولیتی بیشتر به سد کردن تمامی شکاف‌هایی که به دشمنان اجازه انجام جنایات را می دهد، بپردازند.

اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق نیز با محکوم کردن این حادثه خونین تصریح کرد: این انفجارها، وحدت ملی را هدف قرار داده و در راستای سوء استفاده از اوضاع فعلی کشور و برای از بین بردن وحدت مردم است.
وی در ادامه از تمامی جناح‌های سیاسی عراق خواست تا فرصت‌ها را به روی دشمنان عراق ببندند و در مقابل تمام آنانی که بذر فتنه را در میان مردم می‌پاشند، مقاومت کنند.

در همین حال، "طارق الهاشمی" معاون رئیس جمهور عراق که خود به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی از سوی دستگاه عالی قضایی عراق تحت پیگرد قرار دارد، با صدور بیانیه‌ای این انفجارها را محکوم کرد و گفت: این انفجارها زنگ خطری است که نشان می‌دهد عملیات‌های تروریستی با انگیزه‌های فتنه‌انگیزی‌های طایفه‌ای در جریان است.

وی ادامه داد: این حادثه دلیل محکمی است از این مساله که دستگاه امنیتی کشور همچنان ناتوان بوده و باید تلاش‌هایش را در این باره بیشتر کند.

انفجارهای متعدد و زنجیره‌ای دیروز در مناطق شیعه نشین عراق که خونین ترین حملات تروریستی از ابتدای سال جاری محسوب می‌شود، منجر به شهادت 68 نفر و زخمی شدن بیش از 183 نفر دیگر شد.

انتهای پیام/++ 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول