اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک مقام امنیتی عراق خبر داد:

نفوذی‌های حزب بعث در سازمان‌های امنیتی عاملان پشت پرده انفجارهای عراق

خبرگزاری فارس: یک منبع امنیتی تاکید که نفوذی های حزب بعث در سازمانهای امنیتی عراق دستورات ترور از سوی سران ارشد العراقیه را به سرعت به مرحله اجرا می گذارند.

نفوذی‌های حزب بعث در سازمان‌های امنیتی عاملان پشت پرده انفجارهای عراق
به گزارش فارس، یک منبع امنیتی به پایگاه خبری نهرین نت اعلام کرد که انفجارهایی که دیروز در شهر بغداد به وقوع پیوست اولین شماره از اقدامات بعثی های طرفدار رژیم صدام رئیس جمهور معدوم این کشور بود که با هدف تسلط بر حاکمیت این کشور روی می دهد. این در حالی است که به تازگی نقش طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق در دست داشتن در ترورها و انفجارهای عراق فاش شده و وی رسوا شده است.

این منبع تاکید کرد: مناطقی که انفجارها در آن روی داد، تقریبا تمام نواحی بغداد را شامل می‌شد و این نشان می دهد که بقایای رژیم بعث صدام که به مراکز امنیتی و سیاسی نفوذ کرده اند، با وجود اقدامات امنیتی انجام شده، هسته‌های زیادی از مراکز جاسوسی، پناهگاه ها و تروریست ها را در خود جای داده است، که قادر است با چالش هایی که از سوی هاشمی یا المطلک یا علاوی در مقابل مالکی صادر می شود، تعامل کند و آنها را در سریعترین زمان ممکن اجرا نماید، گویا که این دستورات از سوی یکی از فرماندهان امنیتی آنها صادر شده و باید آن را به سرعت اجرا کنند.

در این راستا تحلیل های سیاستمداران و اصحاب رسانه نشان می دهد که انفجارهای دیروز نمودی از تهدیدات وهشدارهایی است که رهبران ارشد فهرست العراقیه بویژه ایاد علاوی و طارق الهاشمی به مردم داده بودند، آنها به صراحت در گفت‌وگوهای مطبوعاتی خود تهدید کرده بودند که اگر قرار بازداشت هاشمی که در پی اعترافات صریح محافظان شخصی وی مبنی بر دست داشتن او در اقدامات تروریستی صادر شده، لغو نگردد، فروپاشی امنیتی گسترده ای در کشور ایجاد خواهد شد.
دیروز در انفجارهای گسترده در 9 بخش از بغداد 68 نفر کشته و 183 نفر دیگر زخمی شدند.
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول