اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس:

تولید مهم‌ترین موتور محرک توسعه و پیشرفت هر کشوری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در خانه ملت با اشاره به اهمیت تولید گفت: مهم‌ترین موتور محرک توسعه و پیشرفت هر کشوری تولید است.

تولید مهم‌ترین موتور محرک توسعه و پیشرفت هر کشوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مهدوی در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه 500 مگاواتی ابهر با اشاره به اینکه کشور برای توسعه در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی به انرژی نیاز دارد، اظهار داشت: باید نیاز به انرژی در حوزه‌های مختلف در استان تامین شود.
وی افزود: شاید در استان زنجان هشت سال پیش یک واحد تولید برق قابل توجه وجود نداشت، اما در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز استان قادر هستیم به رینگ شبکه سراسری کمک کنیم.
نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فقط یک واحد صنعتی در ابهر نیاز به 110 مگاوات برق دارد، بنابراین برای تامین نیاز واحدهای تولیدی وجود نیروگاه‌های تولید برق ضرورت دارد.
وی به فراهم شده فضای کسب و کار در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان یک استان مولد است و در اقتصاد کشور تاثیر به سزایی دارد.
مهدوی همچنین از شهرستان ابهر به عنوان یک شهر دارای تولیدات فراوان نام برد و افزود: این شهرستان در بین سایر شهرستان‌ها رتبه نخست را در زمینه تولید دارد.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 70 درصد مصرف برق شهرستان ابهر در بخش صنعت صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه وجود نیروگاه و ضرورت آن در بحث تولید چیزی نیست که مردم کوچه و بازار نیاز به این صنعت برق را احساس کنند، تصریح کرد: شاید این 500 مگاوات نیز برای تامین برق واحدهای شهرک صنعتی افق 700 هکتاری ابهر که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، کم باشد.
مهدوی از جهاد کشاورزی استان به منظور تامین زمین نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر تقدیر کرد و افزود: همه باید تلاش کنند تا فضای سرمایه‌گذاری در استان بیش از پیش فراهم شود.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در خانه ملت از پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر به عنوان مصداق عینی جهاد اقتصادی یاد کرد و گفت: وظیفه آحاد جامعه اعم از مسئولان و مردم است که در راستای تحقق جهاد اقتصادی در همه بخش‌ها کمک کنند.
وی از دیگر فعالیت‌های سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی ابهر نیز این طور سخن گفت که کارخانه گچ خراسان را خانواده آقای اورعی راه‌اندازی کردند و بسیاری از نیازهای منطقه شمال شرق کشور را این کارخانه تامین می‌کنند.
مهدوی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر علاوه بر خدمات ارزنده در حوزه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی پروژه‌های زیادی را در کشور به بهره‌برداری رسانده است که می‌توان به گچ خراسان به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی گچ خاورمیانه و سیمان جوین با ظرفیت یک میلیون و 400 هزار تن سیمان اشاره کرد.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در خانه ملت تصریح کرد: رسیدن به یک جامعه پیشرفته که همه نیازهای افراد را جوابگو باشد، مستلزم همکاری مردم و تلاش مسئولان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول