اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سابق سیاسی سپاه ثارالله کرمان؛

دشمنان از ناحیه شهید تهرانی‌مقدم ضربه‌های سنگینی خوردند

خبرگزاری فارس: مسئول سابق سیاسی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شهید تهرانی‌مقدم جان خود را در راه پیشرفت‌های موشکی ایران فدا کرد و دشمنان از ناحیه وی ضربه‌های سنگینی را تحمل کردند.

دشمنان از ناحیه شهید تهرانی‌مقدم ضربه‌های سنگینی خوردند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود کاظمی‌مقدم شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حسن تهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: شهید تهرانی‌مقدم پدر صنایع موشکی ایران است و کشور ما مدیون زحمات این شهید و همه کسانی است که راه او را ادامه می‌دهند.
وی افزود: زمانی که جنگ را به ما تحمیل کردند، برای تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای نظامی و جنگی محتاج کشورهای دیگر بودیم و حتی گلوله معمولی را از بازار سیاه تهیه می‌کردیم و این در حالی صورت می‌گرفت که دشمن ما تا دندان مسلح بود.
کاظمی‌مقدم عنوان کرد: با تلاش و همت شهید تهرانی ما از فشار تحریم‌ها به اوج پیشرفت نظامی حرکت کردیم و این به علت استعداد بسیار زیاد شهید تهرانی در این عرصه بود و رهبر معظم انقلاب نیز بی‌دلیل ایشان را دانشمندی برجسته نخواندند.
وی اذعان داشت: از خصوصیات بارز شهید تهرانی این بود که توانست کادر اجرایی زیادی را در کنار خود تربیت کند و ما امروز سرمایه‌های علمی زیادی در مجموعه سپاه داریم و مطمئنا با شهادت این دانشمند فرهیخته، راه پیشرفت به پایان نرسیده است.
مسئول سابق سیاسی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بخشی از پیشرفت‌های کشور ما که از حالت بسته علمی و تحریم‌ها توانستیم به این مرحله برسیم، نتیجه ارتباط بین دانشگاه و سپاه پاسداران است.
وی اظهار داشت: خداوند ظرفیت‌های عظیمی را درون انسان‌ها قرار داده است که اگر کسی این ظرفیت‌ها را شناسایی کند، فردی می‌شود، مانند شهید تهرانی و حاج‌قاسم سلیمانی که دشمنان ایران و انقلاب هم از او به بزرگی یاد می‌کنند.
کاظمی‌مقدم بیان کرد: شناخت این ظرفیت‌ها را امام راحل (ره) به ما نشان دادند و این شناخت‌ها در نقطه‌ای بروز می‌کند که آن نقطه ارتباط با خدا است.
وی با اشاره به ساخت نخستین موشک‌ها در ایران توسط شهید تهرانی‌مقدم افزود: شهید تهرانی نخستین موشک‌ها را در سال 65 ساخت که بردشان به 300 کیلومتر می‌رسید، اما با مجاهدت‌های وی، موشک‌های شهاب کشور تا بیش از 2 هزار کیلومتر برد مفید دارند.
کاظمی‌مقدم تصریح کرد: حاج‌حسن، جان خود را در راه پیشرفت‌های موشکی ایران فدا کرد و ما شاهد این بودیم که دشمنان بعد از شهادتش بسیار خوشحال بودند، زیرا از ناحیه شهید تهرانی‌مقدم ضربه‌های سنگینی را تحمل کرده بودند.
وی تاکید کرد: شهید حسن تهرانی‌مقدم فردی گمنام بود و این گمنامی اقتضای کارش بود.
کاظمی‌مقدم گفت: امروز ما در عرصه فناوری با آمریکا درگیر هستیم و تا قبل از به دام انداختن هواپیمای جاسوسی، آمریکا خودش را از نظر فناوری بالاتر از ما می‌دید، اما اکنون در مقابل ایران ضربه‌های سنگین می‌خورد.
وی اظهار داشت: در غرب دو نوع جنگ علیه کشوری مانند کشور ما تعریف شده که یکی جنگ جاسوسی و دیگری جنگ نرم است و آمریکایی‌ها از سال 2003 به بعد با ساخت هواپیمای RQ-170 در خیلی از کشورها موفق بودند، اما در کشور ما راه به جایی نمی‌برند.
کاظمی‌مقدم عنوان کرد: کشورهای غربی هنوز از نحوه به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی توسط ایران شگفت زده‌اند.
وی تصریح کرد: در آینده دستاوردهای این عملیات امنیتی قطعا مشخص می‌شود و حتی آمریکایی‌ها برای جلوگیری از این دستاوردها و باز پس‌گیری هواپیما به التماس افتاده‌اند.
مسئول سابق سیاسی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: این پیروزی نتیجه تلاش‌های انسان‌هایی نظیر شهید تهرانی‌مقدم است که حق حیات بر گردن ملت دارند زیرا دشمن به هر صورتی درصدد ضربه زدن به کشور است.
وی گفت: دشمن در مقابل کشور ما خلع سلاح شده است و این ثمره تلاش‌ها، دعاها و اخلاص شهدای ما و یاران با وفای آنها است.
کاظمی‌مقدم خاطرنشان کرد: هر چند که این شهدا را از دست داده‌ایم، اما امیدواریم راه آنها پر رهرو باشد.
وی در ادامه به ذکر چند خاطره از شهید حسن تهرانی‌مقدم پرداخت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول