اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابلسر:

شهید تهرانی‌مقدم مغز متفکر موشکی ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابلسر درباره بی‌نام و نشان بودن بسیجی به سردار شهید حسن تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: شهید تهرانی مقدم مغز متفکر موشکی جمهوری اسلامی ایران بود اما در این حال به علت وجود روحیه بالای بسیجی در ایشان، وی تا زمان شهادتش گمنام بود.

شهید تهرانی‌مقدم مغز متفکر موشکی ایران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، گردهمایی اساتید بسیجی استان مازندران ظهر امروز به میزبانی دانشگاه مازندران در سالن شهید کدخدایی واقع در سازمان مرکزی این دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین طلابیان امام جمعه شهرستان بابلسر، احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران، معاونان و روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف و با حضور پرشور استادان بسیجی دانشگاه‌های استان برگزار شد.
امام جمعه بابلسر در این نشست با اشاره به اینکه مسلمان به خودی خود بسیجی است، گفت: طبق تعابیر قرآنی یک مسلمان نمی‌تواند بگوید من بسیجی نیستم و در اینصورت باید در اسلام خود شک کند.
حجت‌الاسلام حسین طلابیان افزود: با توجه به برهه زمانی‌ که بسیج تشکیل شد همه فکر می‌کنند که بسیج ارگانی نظامی است اما استفاده از ظرفیت بسیج در اقدامات نظامی به خاطر نیازی بود که در آن بازه  زمانی در جامعه اسلامی وجود داشت و گرنه امام خمینی (ره)بارها درباره  ویژگی‌های بسیج و بسیجی صحبت کرده‌اند که سخنان ایشان نشان دهنده این است که مفهوم بسیج و بسیجی چیزی فراتر از این مباحث است.
امام جمعه بابلسر با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که فرمودند:"اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید" گفت: در این سخن از امام نیز که می‌توان آن را خلاصه همه سخنان امام (ره)درباره  بسیج دانست، بحثی از قدرت نظامی نیست بلکه نوع تفکر مدنظر ایشان است.
وی درباره مفهوم تفکر بسیجی گفت: با اشاره به فرامین قرآن که بسیجی در آن با نماد یک مسلمان واقعی آمده است، شخص بسیجی دارای یک ظاهر و یک باطن است که از جمله ویژگی‌های باطنی آن صبر، شکیبایی، شجاعت و شهامت، تواضع و فروتنی، دلدادگی به ولایت، انس با قرآن، بی نام و نشان بودن و بی‌میلی به مال دنیا است.
وی درباره بی نام و نشان بودن بسیجی به سردار شهید حسن تهرانی مقدم اشاره کرد و افزود: شهید تهرانی مقدم مغز متفکر موشکی جمهوری اسلامی ایران بود اما در این حال به علت وجود روحیه بالای بسیجی در ایشان، وی تا زمان شهادتش گمنام بود.
وی با اشاره به دستیابی بسیجیان به بالاترین سطوح علمی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی اتمی و نانو تاکید کرد: این پیشرفت‌ها به گونه‌ای بود که چشم همه جهانیان را به خود معطوف کرد و موجبات تعجب شدید آنها را فراهم کرد.
امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه بسیجی ابتدا و انتهایش دشمن‌ستیزی است و در این میلان عرفان خود را دارد، گفت: شاخص برای مسلمان بسیجی دو مقوله عاشورا و انتظار ظهور است و صراط مستقیمی که ما روزانه17 بار از خدای متعال می‌خواهیم که ما در آن قرار دهد ابتدایش عاشورا است و انتهایش انتظار ظهور است.
طلابیان در پایان سخنان خود تاکید کرد: راهنمای ما نیز در پیروی از این شاخص‌ها در راستای رسیدن به مسلمان واقعی بودن ولایت است و بسیجیان باید تلاش کنند با بهره‌گیری از این راهنما ره را گم نکنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول