اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر رشت:

مدیریت فرهنگی‌اجتماعی شهرها نیازمند مطالعه است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرها نیازمند مطالعه در ساختارها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهاست.

مدیریت فرهنگی‌اجتماعی شهرها نیازمند مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش در نخستین نشست یک‌روزه سران کمیسیون‌های فرهنگی‌اجتماعی مراکز شهرستان‌های گیلان در محل ساختمان شورای اسلامی شهر رشت درباره برگزاری این نشست اظهار داشت: از ابتدای تشکیل شوراها، روسای کمیسیون‌های فرهنگی کلانشهرها، جلسات منظمی در حوزه فرهنگی، اجتماعی داشتند که با توجه به تجربه موفق سه دوره اجلاس مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی در سطح کشور، شورای رشت مصمم شده که با بهره‌گیری از این الگوی موفق، مجمع مشورتی روسای فرهنگی مراکز شهرستان‌های استان را نیز برگزار کند.
وی با بیان اینکه این نشست پیش‌مقدمه اجلاس بزرگ کشوری است، افزود: هفته آینده اجلاس بزرگ کشوری با حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی کلانشهرها، مراکز استان‌ها و مراکز تمام شهرستان‌های کشور در تهران برگزار می‌شود که معاونان فرهنگی شوراها نیز حضور می‌یابند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت، عمده‌ترین هدف این نشست یک‌روزه را بیان تجارب مجمع مشورتی و ارائه مهم‌ترین مصوبات چهار سال گذشته مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی کلانشهرها به تمام اعضای حاضر در این نشست عنوان کرد.
وی، در تشریح محورهای نشست مجمع مشورتی سراسر کشور و محورهایی که در هم‌اندیشی جلسه مذکور صورت گرفت، اذعان داشت: ارتقای فرهنگ عمومی و باورهای دینی شهروندان و چگونگی راهکارهای گسترش و تولید و عرضه محصولات فرهنگی، بررسی و تحلیلی از وضعیت مشارکت شهروندان در امور شهری و روش‌های  توسعه مشارکت شهروندی از طریق تشکیل مدیریت محله و شورایاری‌ها سرلوحه حرکت‌های فرهنگی آینده ماست.
عاقل‌منش با اشاره به افزایش آمار طلاق به‌ویژه در زوج‌های جوان ابراز داشت: شهرداری‌ها می‌توانند نقش موثری در گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج داشته باشند و می‌توانند با ارائه راهکارها و روش‌های مناسب خانواده‌های آسیب دیده و در معرض آسیب را توانمند کنند تا در آینده شاهد تحکیم بنیان خانواده در جوامع شهری و زوج‌های جوان باشیم.
وی تصریح کرد: در جوامع شهری پیشرفته نقش و مشارکت شهروندان در اداره شهرها بسیار چشمگیر است و در شهر تهران و برخی از کلانشهرها نیز شاهد گسترش روزافزون مشارکت‌های مردمی از طریق محله‌محوری و شورایاران هستیم و بر همین اساس و با استفاده از این تجربه‌های موفق تصمیم داریم تا بیش از گذشته فرهنگ شهروندی و مشارکت شهروندان را گسترش دهیم و این مهم از طریق آموزش و ترویج ارزش‌های زندگی شهری و ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری در بین شهروندان میسر می‌شود تا در آینده نزدیک شهروندان نیز خود را جزئی از شهر بدانند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: توسعه گروه‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و بررسی شیوه ارائه خدمات به سالمندان و دختران آسیب‌دیده و کمک به گسترش سازمان‌های مردم نهاد از دیگر چشم‌اندازهای توسعه فرهنگی شهرها است.
وی، ترویج جامعه سلامت محور از طریق توسعه زیرساخت‌های ورزشی و بهداشتی را از دیگر محورهای مهم ذکر کرد و بیان داشت: توسعه ورزش همگانی و تفریحات سالم به ویژه در محلات موجب افزایش سلامت جسمی و روحی شهروندان می‌شود و نشاط مضاعفی در نسل جوان ایجاد می‌کند.
عاقل‌منش، توسعه فضاهای اجتماعی و فرهنگی در شهرها را ضروری خواند و متذکر شد: مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرها نیازمند مطالعه در ساختارها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهاست و تا زمانی که مطالعه هدفمند در این حوزه صورت نگیرد نمی‌توانیم بودجه‌های فرهنگی و اعتبارات دولتی و محلی را به درستی هزینه کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول