اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

قرآن نسخه شفابخش برای انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قرآن نسخه شفابخش امراض روحی و جسمی انسان است که بر خلاف درمان‌های بشری، در کنار این شفا هیچ اثر مخربی از خود به‌جا نمی‌گذارد.

قرآن نسخه شفابخش برای انسان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در نخستین جشنواره قرآن پژوهی و طب در سالن مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که وزارت بهداشت اخیرا در زمینه قرآن پژوهی آغاز کرده است و در سراسر کشور ادامه دارد، اقدام بسیار مبارکی است که اقتضای شان جمهوری اسلامی و مورد مطالبه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و ما این اقدامات مثبت را به فال نیک می‌گیریم و از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنیم.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: قرآن به مثابه یک خوان گسترده الهی است که از علوم نخستین و آخرین در آن آورده شده و تمام نیازهای بشری برای سعادت دنیا و آخرت در آن گردآوری شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید قرآن را فراگرفت چرا که قرآن ریسمان الهی است و هر کس به آن تمسک بجوید از مهالک این دنیا نجات پیدا کرده و به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد.
وی اضافه کرد: قرآن نور و روشنایی است و هر کس وارد آن شود از گمراهی، جهل و ظلمت زمانه نجات پیدا خواهد کرد.
مقتدایی با اشاره به اینکه قرآن بر طبق آیات خود شفاء نافع است، گفت: تمام داروها و درمان‌های بشری در کنار از بین بردن بیماری مضراتی هم دارند در حالی که این نسخه شفابخش که نظیر ندارد، هیچ اثر مخربی از خود برجا نمی‌گذارد.
وی افزود: قرآن در عین حال برای کسانی که قلب‌های بیمار داشته و از امراض روحی، فکری و روانی رنج می‌برند هم شفابخش است.
وی با اشاره به اینکه عیب‌جویی، فتنه میان مسلمانان، کینه و بخل از امراض روحی است، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد از این امراض رهایی پیدا کند، چاره‌ای جز تمسک به قرآن کریم نخواهد داشت.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: طبق روایات اگر کسی بخواهد در زندگی دنیایی خود به سعادت رسیده و مانند یک شهید پاک و بدون گناه از دنیا برود و در آخرت نیز از هلاکت نجات پیدا کند، باید عمر خود را در آموختن قرآن صرف کند.
وی افزود: کسی که انس با قرآن دارد و قرآن را در دنیا معلم خود قرار می‌دهد، در دنیا از شیطان و در قیامت از عذاب خداوند، رهایی خواهد داشت.
مقتدایی با بیان اینکه به کسانی که در زندگی خود به دنبال حفظ، قرائت و تعلیم علوم قرآنی باشند حاملان قرآن گفته می‌شود، افزود: معصومین (ص) در روایات برای این افراد برکات بسیاری ذکر کرده‌اند.
وی ادامه داد: کسانی که وقت خود را در زمینه قرآن صرف کرده و برای تبیین معارف قرآن مقاله نوشته‌اند هم از حاملان قرآن محسوب شده و دارای اجر عظیمی خواهند بود.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تجلیل از شخصیت قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ایشان در کنار فعالیت‌های ارزشمند قرآنی یک شخصیت علمی متبحر و یک فقیه عالیقدر هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول