اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هادی سیاسی سپاه لردگان:

امر به معروف موجب برقراری امنیت در جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از هادیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه لردگان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باعث برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می شود.

امر به معروف موجب برقراری امنیت در جامعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امرالله کمکی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان، اظهار داشت: سرنوشت اعضای جامعه به هم پیوسته است و امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت اجتماع بشری است.
وی به وظایف ناصحین و ضابطین امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: آشنایی با حقوق و تکالیف قضایی این افراد بیش از پیش لازم و ضروری است.
کمکی با اشاره به راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انتقادپذیری مردم و مسئولان از یکدیگر را لازمه این کار دانست و تصریح کرد: روح این فریضه باید در کالبد همه برنامه‌های کشوری دمیده شود که این امر توجه مسئولان را در برنامه‌ریزی‌ها می‌طلبد.
یکی از هادیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه لردگان ادامه داد: نحوه اجرای صحیح این فریضه، ایجاد روحیه قانون‎مداری و تعهد اجتماعی در افراد از دیگر راه‌های نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای صحیح این امور به وسیله فعالیت‌های فرهنگی باید به سمتی رفت که روحیه قانون‌مداری و تعهد اجتماعی در افراد افزایش یابد و زمینه نظارت افراد بر خود و بر دیگران به یک سطح مطلوب برسد.
کمکی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است که اجرای آن آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و اجرای آن باعث برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می شود.
وی افزود: نشر معارف در جامعه باید به‌عنوان یک وظیفه شرعی مورد توجه قرار بگیرد، این در حالیست که برخورد با این مسئله به صورت قهری و اداری نه تنها اقدام مثبتی نیست بلکه اثرات منفی بسیاری نیز دارد.
یکی از هادیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه لردگان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو عامل مهم تربیتی و بازدارنده از زشتی‌ها است، گفت: این امر به عنوان یک وظیفه علاوه بر حاکم و دولت اسلامی، بر عهده همگان نهاده شده است، تا هر کس به قدر توان خویش بتواند، در تربیت عمومی سهم داشته باشد. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول