اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه معارف اسلامی:

استقلال علمی حافظ استقلال سیاسی خواهد بود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی گفت: ما اگر نتوانیم تولید علم و استقلال علمی داشته باشیم، استقلال سیاسی نیز پس از مدتی به فراموشی سپرده خواهد شد.

استقلال علمی حافظ استقلال سیاسی خواهد بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دکتر غلامحسین گرامی چهارشنبه شب در چهارمین همایش تجلیل از پژوهشگران بر تر دانشگاه معارف اسلامی که در سالن همایش‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش اساسی‌ترین لازمه استقلال یک کشور است، اظهار داشت: استقلال آزادی جمهوری اسلامی که ما شعار آن را سر دادیم، در ظاهر یک شعار سیاسی است ولی در لایه‌های آن بحث‌های پژوهشی بسیار زیادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بسیاری از کشورها در ابتدا شعار استقلال سر دادند ولی پس از گذشت مدتی این شعار به یاد سپرده شد، ما اگر در کشور نتوانیم تولید علم و استقلال علمی داشته باشیم، استقلال سیاسی نیز پس از مدتی به فراموشی سپرده خواهد شد.
معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی تاکید کرد: برای انقلاب اسلامی که بعد اصلیش مباحث فرهنگی است، استقلال در علوم اسلامی و علوم انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی یادآور شد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که در دانشگاه‌ها علوم را بر مبنای اسلامی تولید و آموزش دهیم که در این عرصه هنوز قدم‌های خوبی برداشته نشده است.
وی با بیان اینکه در مباحث اسلامی سازی علوم انسانی و جامعه‌شناسی لازم است تا ما قدم‌های خوبی برداریم و تلاش جدی‌تری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش یکی از راه‌های رسیدن به این مهم است که ما نیز باید با حمایت از پژوهشگران در این عرصه گام‌های بلندی برداریم.
گرامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 126 نفر از اساتید و دانشجویان آثار خود را برای ارزیابی در چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران دانشگاه معارف اسلامی ارسال کردند، اظهار داشت: 88 نفر از اساتید و 38 دانشجو آثار خود را ارائه کردند که مجموع آثار آنها بیش از 300 اثر بوده است که نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: این آثار در پنج گرایش مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، تاریخ،تفسیر و حدیث و انقلاب اسلامی تهیه شده است که در این مراسم از پنج نفر از اساتید و پنج دانشجو با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول