اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

فقیرترین تیم لیگ دسته اول فوتبال لرستان را دریابید

خبرگزاری فارس: تیم گهر دورود از جمله فقیرترین تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال لرستان که با کمبود بودجه مواجه است و مسئولان باید این تیم را دریابند.

فقیرترین تیم لیگ دسته اول فوتبال لرستان را دریابید
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، دریاچه گهر واقع در شهرستان دورود را می‌توان یکی از بهترین نقاط تفریحی ورزشی کشور نامید، می‌تواند در سال 1389 به عنوان پاک‌ترین منطقه گردشگری و اکوتوریسم ایران شناخته شود.
مدیریت دریاچه گهر با برنامه‌ای جامع و  نظارت دقیق با همکاری بخش خصوصی (شرکت خدمات گردشگری بید مجنون دورود) از هرگونه آلودگی و انباشت زباله در اطراف دریاچه جلوگیری به عمل آورد و یکی از با صفاترین مناطق گردشگری در کشور است.
با توجه به حضور تیم داماش در شهرستان دورود و چون این تیم از زیر مجموعه باشگاه داماش می‌باشد و کارخانه صنایع غذایی گهر دورود به عنوان اسپانسر این تیم را حمایت می‌کرد، نام گهر زاگرس را برای این تیم انتخاب کردند، که متأسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده برای گروه امیر منصور آریا که کارخانه صنایع غذایی گهر هم یکی از زیر مجموع‌های این گروه بود تیم گهر زاگرس دورود هم دچار مشکلات شدیدی شد، که در زیر  توضیح می‌دهیم.
از چند سال پیش فدراسیون فوتبال برای اینکه این رشته پرهیجان، پرطرفدار و معجزه قرن را در اکثر استان‎ها گسترش دهد، تصمیم گرفت که برخی از تیم‎های تهرانی را به سایر مناطق و استان‎ها منتقل کند، در این بین تیم‏های لیگ برتری سایپا به کرج، پیکان به قزوین، صبا به قم و پاس به همدان منتقل و چند تیم دسته اولی هم به چند استان دیگر رفتند که همان سال دو تیم دسته اول به نام‎های کوثر به خرم‏آباد و داماش به دورود اهدا شدند.
  استاندار وقت و نمایندگان مجلس لرستان خودشان را جزو هیئت مدیره این تیم‎ها می‎دانستند و این انتقال‏ها را از افتخارات کارنامه‏ای خود به حساب می‎آوردند و در بیشتر بازی‌های این دو تیم در ورزشگاه به خصوص کوثر حضور می‏یافتند و در بین خیل‌عظیم جمعیت علاقه‌مند فوتبال لرستان این کار را به نوعی موفقیت می‏دانستند.
مالک باشگاه کوثر آیت الله‏زاده و تیم داماش هم متعلق به کارخانه آب معدنی داماش بود، که امیر عابدینی مدیرعامل آن بود، همان سال اول هرچه که از زمان مسابقات می‌گذشت مشکلات کوثر بیشتر و بیشتر می‎شد که بحث بر سر مالکیت این باشگاه را شاید بتوان مهم‌ترین مشکل یاد کرد و دیگر نشانی از استاندار و نمایندگان نبود و مشکلات مالی هم چنان به این تیم رخنه کرد.
تیمی که همگان اعتقاد داشتند با حمایت تماشاگران پرشور لرستانی می‎تواند از مدعیان صعود باشد، اما این چنین نشد و در میانه‎های جدول جا خوش کرد، اما در فصل دوم با بیشتر شدن مشکلات، این تیم سقوط کرد و در فصل سوم در این دسته هم با کسر سه امتیاز که به علت بدهی کسر شد به لیگ دسته سوم سقوط و به طور کل منحل شد، که طبق آخرین اخبار امتیاز این تیم به اراک واگذار شده، واقعاً حیف است تیمی که شاید در حدود یک‌میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود به همین راحتی به استان دیگری منتقل شود، هر چند راحت هم به لرستان کادو داده شد.
اما داماش دورود که از تیم‌های متمول و پولدار دسته اول بود در سه فصل گذشته فراز و نشیب‎های زیادی داشت، ولی جای شکرش باقی بود که به هر حال سقوط نکرد هرچند در فصل اول حضورش در دورود با کمی تلاش بیشتر می‏توانست صعود کند و در دو فصل بعد در هفته‎های پایانی توانست در لیگ بماند و سقوط نکند.
تماشاگران دورودی هم حمایت خوبی از این تیم داشتند و در بیشتر بازی‌های خانگی ورزشگاه را پر می‏کردند، اما بازی‌ها و تمرینات این تیم مکان مشخص نداشت و دائم مسیر تهران ـ دورود را طی می‎کردند، تا اینکه در ابتدای این فصل به‎علت مشکلات مالی مسئولان این باشگاه قصد داشتند امتیاز را به فروش برساندند، مسئولان ارومیه به‎خصوص نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی تمایل زیادی به خرید امتیاز داماش داشتند و حتی فقط مهر و امضای پایانی باقی مانده بود تا این تیم برای همیشه به آن شهر برود که پیگیری‎هایی صورت گرفته از سوی مسئولان استانی مانع این کار شد و این تیم با تغییر نام همچنان به فعالیت خودش در شهر دورود ادامه می‎دهد.
در حالی که چند روز به شروع لیگ باقی مانده بود داوود مهابادی هدایت گهر را به عهده گرفت و توانست با برخی از بازیکنان نامی و جوان به توافق برسد اما چون اسامی تیر دیر به سازمان لیگ فرستاده شد بازی اول این تیم با نساجی سه بر صفر به سود تیم قائم‌شهری اعلام شد.
اما مشکل عمده این تیم مشکل مالی است، که به گفته مهابادی مهم‌ترین حریف آن‌هاست، بازیکنان و کادر فنی این تیم هنوز یک ریال دریافت نکرده‎اند و حتی برخی از بازیکنان تیم کفش فوتبال ندارند، چون اول فصل نه به آنها کتانی داده شده و نه پول که توان خرید یکی از مهم‌ترین وسایل فوتبالی را داشته باشند.
مهابادی گفت: خودش و اسماعیل حیدرپور مدیر اجرایی باشگاه از جیب خودشان خیلی هزینه کرده‎اند و به نوعی دایه مهربان‎تر از مادر شده‎اند.
در این بین هیچ یک از مسئولان استانی کمکی نکرده‎اند فقط تربیت بدنی و هیئت فوتبال لرستان 13 میلیون تومان، امیر عابدینی هم 16 میلیون تومان آقایان نامداری و ساکی هم از دورود کمک‎هایی کرده‎اند، در حالی که خیلی از تیم‌های دسته اولی فوتبال کشور میلیاردی هزینه می‎کنند.
همایون بهاروند رئیس هیئت فوتبال لرستان ادامه همکاری بازیکنان و کادر فنی این تیم را ایثار می‎داند و گفت: اگر من و یا هرکسی از مردم لرستان در این تیم بودیم شاید کنار می‏کشیدیم و عطای کار در این تیم را با توجه به شرایط موجود به لقایش می‏بخشیدم، خودمان را جای بازیکنان و خانواده‎های آنها قرار دهیم، آیا ادامه می‎دادیم؟ واقعاً سخت است.
در کجای کشور می‎بینید تیمی با اتوبوس قدیمی سفر کند، گهری‎ها با یک اتوبوس قدیمی برای دیدارهای خارج از استان سفر می‏کنند، که بهاروند در این مورد گفت: این در حالی است که بیشتر تیم‎های دسته اول با هواپیما به شهرها می‎روند.
هرچند مثل خیلی از کارشناسان فوتبالی با انتقال تیم‎ها مخالف هستم اما حال که گهر به معضل ویرانگر انتقال دچار شده جا دارد مسئولان استانی از این تیم حمایت کنند و گهر نشان داده اگر به لحاظ مالی حمایت شوند حرف‌های زیادی برای گفتن می‎توانند داشته باشند.
این تیم که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‎کند اما با این وجود بازهم نتایج خوبی گرفته و فاصله زیادی با صدر جدول ندارد که در آخرین بازی‎اش توانست تیم پاس را در همدان شکست دهد، پاس که خودش هم در دام انتقال گرفتار شده و پس از سقوط از لیگ برتر در دسته اول به کارش ادامه می‎دهد.
سرمربی گهر گفته با ادامه روند مشکلات مالی و کمک نکردن مسئولان به احتمال زیاد انصراف دهند، واقعاً حیف است این تیم که برگرفته از اسم دریاچه زیبای گهر (نگین اشترانکوه) است، به راحتی و با حمایت نکردن مسئولان ناکام و از ادامه کار باز بماند و یا مثل کوثر پرپر شود.
از استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استان لرستان عاجزانه تقاضا می‏کنیم، به این تیم کمک کنند و تا جایی که امکان دارد، حمایت به عمل آورند تا گهر که نماینده فوتبال لرستان است از آبرو و کارنامه درخشان فوتبال این استان دفاع کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول