اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای افراد بالای 60 سال مهیا شد؛

امکان خرید کسری سابقه برای احراز بازنشستگی

خبرگزاری فارس: سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: امکان خرید کسری سابقه برای احراز بازنشستگی افراد بالای 60 سال مهیا شد.

امکان خرید کسری سابقه برای احراز بازنشستگی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سالار بیک‌محمد عصر امروز در جلسه تامین اجتماعی استان با اشاره به رشد چشمگیر بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی استان اظهار داشت: بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی گیلان از 160 هزار و 991 نفر در سال 84، به 224 هزار و 729 نفر در حال حاضر افزایش یافته که بیانگر رشد 40 درصدی بیمه شدگان اجباری است.
وی افزود: در حال حاضر کاهش حداقل سابقه لازم برای انعقاد قرارداد بیمه اختیاری از یک سال به یک ماه و افزایش دامنه سن ورود تا 55 سال، منجر به رشد 300 درصدی بیمه شدگان اختیاری تامین استان از چهار هزار و 225 نفر در سال 84 به 16 هزار و 871 نفر شده است.
به گفته این مسئول،  افزایش سن بیمه شدگان از 37 سال برای خانم‌ها به 45 سال و از 42 سال برای آقایان به 50 سال برای انعقاد بیمه مشاغل آزاد و همچنین قرار دادن گروه‌های جدید در زمره حرف و مشاغل آزاد و محور قرار دادن خود اظهاری طبق اعتماد دوسویه برای ورود و برخورداری از بیمه نیز منجر به رشد 108 درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد از 11 هزار و 221 نفر در سال 84 به 23 هزار و 300 نفر در سال جاری شده است.
وی ادامه داد: رشد 418 درصدی بیمه شدگان راننده از چهار هزار و 11 نفر به 20 هزار و 803 نفر از دیگر مولفه‌های ناشی از اعطای معافیت‌های بیمه‌ای به صورت کمک دولت بوده که برای رانندگان 10 درصد، برای قالیبافان و خادمان مساجد و باربران 20 درصد، برای زنان سرپرست خانوار، کارفرمایان کم درآمد و مربیان مهد کودک‌ها از محل منابع ناشی از یارانه‌ها در راستای حمایت از این اقشار به عمل آمده است.
بیک‌محمد درباره وضعیت بازنشستگی متقاضیان بیان داشت: در اجرای بند 91 قانون بودجه سال 90 کشور درباره نحوه بازنشستگی بیمه شدگانی که شرایط لازم طبق مقررات عام قانون تامین اجتماعی را احراز نمی‌کنند افراد بیمه شده با مشخصات مورد نظر بازنشسته می‌شوند.
وی با اشاره به شرایط بازنشستگی افراد خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان متقاضی که دارای حداقل 60 سال سن برای مردان و 55 سال برای زنان بوده و حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند مشمول بازنشستگی می‌شوند.
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان افزود: بیمه شدگانی که دارای 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه بوده و طبق آرای کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده 91 قانون از کارافتادگی شناخته شوند و مستمری دریافت نکرده باشند می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند که مرد باید کمتر از 60 سال و زن نیز کمتر از 55 سال داشته باشد.
وی یادآور شد: اگر میزان سابقه پرداخت حق بیمه کمتر از 10 سال باشد متقاضیان برقراری مستمری می‌توانند با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.
به گفته بیک‌محمد، حق بیمه این بند بر مبنای حداقل دستمزد و به صورت یک‌جا دریافت می‌شود و در صورت فوت مستمری‌بگیر بازنشسته بازماندگان دارای شرایط وی از مستمری حین‌الفوت و دیگر مزایای متعلقه نسبت به سنوات پرداخت حق بیمه متوفی برخوردار می‌شوند.
وی ابراز داشت: با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما «خرید کسری سابقه» امکان برخورداری از بند 91 قانون بودجه سال 90 برای افراد بالای 60 سال فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول