اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امورخارجه در مشهد:

نظام سرمایه‌داری در 5 حوزه شکست مطلق خورده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امورخارجه در مشهد گفت: نظام سرمایه‌داری در 5 حوزه شکست مطلق خورده است.

نظام سرمایه‌داری در 5 حوزه شکست مطلق خورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن قشقاوی معاون وزیر امورخارجه عصر امروز در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد درباره موج بیداری در غرب اظهار داشت: نظام سرمایه‌داری به‌طور مطلق و 100 درصدی در 5 بخش شکست خورده است.
وی با اشاره به این 5 حوزه عنوان کرد: نخستین شکست نظام سرمایه‌داری، شکست در پایداری خانواده است چرا که در غرب و نظام سرمایه‌داری هم جنس‌گرایی افزایش یافته و طلاق رواج پیدا کرده و بنیان خانواده‌ها متزلزل شده است و این در حالی است که در اسلام خانواده مقدس‌ترین نهاد به شمار می‌رود و خداوند خانواده را مهمترین و ارزشمندترین نهاد می‌داند و به حفظ و پایداری آن تاکید کرده است.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشور، بی‌توجهی به مبدا آفرینش و قطع ارتباط با خدا را از دیگر شکست‌های نظام سرمایه‌داری خواند و افزود: روحیه سرمایه‌داری بر رفاه اصرار دارد و چون سکولار است ارتباط با مبدا آفرینش و خدا را قطع کرده و به قیامت هم اعتقادی ندارد که مبانی جامعه و بنیان خانواده را تهدید می‌کند.
قشقاوی تصریح کرد: نظام سرمایه داری محیط زیست را نیز تخریب کرده و گرم شدن زمین و آسیب پذیر شدن لایه ازن که ماحصل فعالیت کشورهای صنعتی غرب است.
وی شکاف فقر و غنا و بی‌عدالتی را از دیگر ویژگی‌های نظام سرمایه‌داری خواند و گفت: این نظام در اجرای عدالت به شکست رسیده است و مردم آمریکا به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت 99 درصدی معترض هستند.
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشور ما منافع هیچ کشوری را به
مخاطره نیانداخته است، یادآور شد: آیا ما علیه مردم بریتانیا و یا سایر کشورها اقدامی انجام داده‌ایم و  کشورهای دیگر را به استثمار کشاندیم مسلما این‌گونه نیست بلکه نگاه غرب به سیاست یک نگاه ایدئولوژیک است و سیاست خارجی غرب دشمن محور و 100 درصد ایدئولوژیک است.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشور تصریح کرد: غرب دم از حقوق بشر می‌زند در حالی که دست به اقدامات وحشیانه و آدم‌کشی می‌زند و اینها برایش مسئله‌ای ندارد و حقوق جنگ  را نقض می‌کند.
قشقاوی ادامه داد: نقض حقوق بشر 3هزار کشته می‌دهد در حالی که نقض حقوق جنگ چندین برابر این رقم کشته و قربانی می‌گیرد.
معاون وزیر امورخارجه با تاکید بر اینکه مشکل نظام اسلامی ما و نظام سرمایه‌داری در مبانی است، بیان داشت: ما مبانی وحی داریم و به خدا و قیامت اعتقاد داریم و مبانی اساسی ما بر اساس آنچه خداوند فرموده شکل می‌گیرد.
وی افزود: این در حالی است که نظام سرمایه‌داری بر مبنای 2 اصل قمار و ربا بنا نهاده شده است که اسلام هر دو مورد را حرام می‌داند و ما در‌مکتب اهل بیت (ع) با این مفاهیم مشکل داریم.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد این نوع سرمایه‌داری گفت: رهبر فرزانه انقلاب کارشناسانه‌ترین تعبیر را در مورد این نوع سرمایه‌داری که همان «‌ حبابی بودن سرمایه است که حباب آن به‌زودی می‌شکند» را ارائه دادند.
قشقاوی اظهار داشت: اشکال ما بر نظام سرمایه‌داری این است که چرا در سیاست خارجه ایدئولوژیک برخورد می‌کنند؟ آیا ما شرکت‌های آنان را تحریم کردیم و منافع ملی‌شان را به خطر انداختیم یا آنان؛ مگر مدعی نیستند که نگاهشان ایدئولوژیک نیست چرا با انرژی هسته‌ای ما مخالف هستند چرا که ما روی پای خود ایستاده‌ایم و منافع دیگران را به مخاطره نمی‌اندازیم، اما آنان دشمن تراشی می‌کنند و نسبت به ایران نگاه خصمانه دارند.
وی بیان داشت: این نظام سرمایه‌داری اگر بتواند و جرات کند علیه ما می‌جنگد، اما همیشه دم از حقوق بشر می‌زند و این در حالی است که هرقدر بیشتر دم از دغدغه حقوق بشر و آزادی جوانان می‌زند به همان میزان ضد بشری است.
معاون وزیر امورخارجه تاکید کرد: بیشترین درآمد نظام سرمایه‌داری از فروش سلاح است و دغدغه فروش سلاح را دارد و 70 درصد درآمدش را از این راه کسب می‌کند؛ مگر فروش سلاح نقض حقوق بشر نیست؟
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشور تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و برداشت دیگری از این نوع حقوق بشری که نظام سرمایه‌داری انجام می‌دهد، داریم؛ در جامعه ما زن به عنوان محور خانواده ارزشمند است و خانواده گرایی اهمیت دارد در حالی که در غرب بی‌حجابی را ترویج می‌دهند، و دختران جوان با حجاب را از همه چیز محروم می‌کنند.
وی عنوان کرد: دانشمندان غربی خواستند نظام خود را برای ما ارزشمند جلوه دهند اما غافل بودند از اینکه ارزش در غرب متفاوت با ارزش در ایران است و فکر نکردند که ما با یک تاریخ، فرهنگ، تمدن و بسته فکری دیگری رشد کرده‌ایم و مسلمانیم و یک دین داریم.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول