اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبرداد:

جذب 67 درصد اعتبارات خراسان شمالی توسط دستگاه‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از جذب 67 درصد اعتبارات عمرانی توسط دستگاه های این استان طی سال مالی جاری خبرداد.

جذب 67 درصد اعتبارات خراسان شمالی توسط دستگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: جذب این میزان اعتبار توسط دستگاه های این استان طی هفت سال گذشته از تاسیس خراسان شمالی بی سابقه بوده است.
وی تصریح کرد: جذب این میزان اعتبارات توسط دستگاه ها برای اجرای طرح ها حاکی از تلاش برای توسعه و پیشرفت این استان است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین با اشاره به افزایش 18 درصدی مازاد درآمدها در این استان طی امسال اظهار داشت: این درآمدها از محل تبصره ها تا پایان امسال به دستگاه ها ابلاغ می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یک سال از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها سپری می شود، افزود: طی این مدت افزون بر 470 میلیارد تومان در قالب یارانه ها به مردم استان پرداخت شده است.
شفقت با تاکید بر اینکه اجرای این قانون از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شجاعتی که رئیس جمهور با ارشادات رهبری در اجرای این کار بزرگ به خرج داده، سبب شد تا اکنون ثمرات بیشمار این قانون را شاهد باشیم.
وی گفت: در اجرای این قانون استان خراسان شمالی و استان های مشابه بیشترین منفعت را از غبن آن برده و باعث افزایش سرانه درآمد خانوارها شده است.
استاندار خراسان شمالی در ادامه سهم اشتغالزایی امسال در این استان را 26 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 85 درصد تعهد استان محقق شده است.
وی همچنین هدفگذاری استان برای اشتغالزایی در سال جاری را ایجاد 42 هزار شغل عنوان کرد و گفت: البته تعداد اشتغال های ایجاد شده طی امسال نسبت به آنچه که استان هدف گذاری کرده پایین تر بوده که مشارکت هرچه بیشتر دستگاه های استان را برای تحقق این برنامه می طلبد.
شفقت تصریح کرد: امروز بیشترین دغدغه مسئولان نظام اشتغال زایی بوده از این رو باید با تمام توان در جهت اشتغالزایی در جامعه و ایجاد بسترهای لازم تلاش کرد.
وی بر کنترل کیفیت در ساخت و سازها در سطح این استان تاکید کرد و گفت: دستگاه ها نظارت های لازم را بر اجرا پروژه های عمرانی داشته باشند.
استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه مشکلاتی در جهت اجرای تطویل باند فرودگاه و سایر طرح ها وجود دارد، از شهرداری و فرمانداری خواست تا نسبت به تملک و رفع مشکل گسترش باند فرودگاه بجنورد بکوشند.
فرماندار اسفراین هم در این نشست با اشاره به اینکه با مشارکت مردم از محل اجرای یارانه ها در این شهرستان هزار و 576 شغل ایجاد شده است، گفت: عمده اشتغال های ایجاد شده در بخش کشاورزی و دامداری بوده است.
محمد محمدزاده با اشاره به اینکه این میزان اشتغالزایی با تامین 50 میلیارد ریال منابع از محل یارانه ها ی مردم تحقق یافته است، تصریح کرد: این فعالیت نمونه ای از مشارکت مردم در اجرای طرح ها به ویژه در حوزه اشتغالزایی است.
نماینده عالی دولت در اسفراین اظهار داشت: قطعا اگر 90 درصد افرادی که به نوعی برای آنان اشتغالزایی شده به بانک ها مراجعه می کردند، به خاطر مشکلات نمی توانستند تسهیلات لازم را دریافت کنند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول