اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان اهواز تاکید کرد؛

لزوم سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اصلاحی

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: باید برای کارهای فرهنگی و اصلاحی و تربیتی هزینه‌های افزون‌تری شود و همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

لزوم سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اصلاحی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد فاتحی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید زندان مرکزی با بیان اینکه دستگاه قضایی به سختی و دشواری کار در زندان‌ها آگاهی کامل دارد، اظهار داشت: زندان جایگاه مهمی را در تأمین امنیت اجتماعی در حوزه نگهداری تبهکاران و مجرمان دارد و انتظار جامعه از دستگاه قضایی در تکمیل فرایند مبارزه با مجرمان با تلاش و تعهد زندانبانان در اجرای احکام حبس تکمیل می‌شود.
رئیس مجتمع قضائی مبارزه با سرقت مرکز استان  بر ضرورت هم افزائی و مشارکت و مساعدت سایر ارگان‌ها با سیستم زندان تأکید کرد و افزود: اگر همه تلاش کنند تا فعالیت‌های زندان در امر نگهداری، اصلاح و تربیت، خدمات رفتار درمانی و سایر شاخصه‌های کاری به نتیجه برسد و زندان توانمند در این عرصه ظاهر شود، آنگاه نرخ تکرار جرم کاهش خواهد داشت وجامعه افزون بر قبل از بزهکاری و جرم پاک می‌شود.
همچنین در این مراسم معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خوزستان اظهار داشت: طرح و اقدام در ساخت زندان‌های جدید و توسعه فیزیکی زندان‌های موجود با رویکرد فراهم سازی سرانه‌ و استانداردهای خدماتی و تربیتی از جمله اقدامات ماندگار برای زندان‌های استان خواهد بود.
عبدالکریم چهارمحالی ادامه داد: کارهای بسیاری در زندان‌های استان تا کنون انجام شده اما تا رسیدن به جایگاه شایسته فاصله بسیاری باقی است و یکی از ابزار رسیدن به این جایگاه شایسته نیز استفاده از دیدگاه‌ها و روش‌های نوین مدیریتی در زندان‌هاست.
این مقام مسئول در زندان‌های خوزستان با  تأکید بر اینکه کار در سیستم زندانبانی بسیار سخت اما با توجه به انگیزه مقدس احیاء انسان‌ها و عمل به کتاب آسمانی در این مسیر مقدس و شیرین است، گفت: رسالت خطیر نگهداری و اصلاح و تربیت و اجرای حکم حبس برابر نظر مراجع قضایی وظیفه زندانبان است، اما در این مسیر نیاز به مشارکت و همراهی و همکاری همه دستگاه‌هاست که بتوان ظرفیت‌های نوینی را برای بازگشت سعادتمندانه زندانی به آغوش جامعه به وجود آورد.
وی در ادامه بحث کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری را از طریق رایزنی مستمر با قضات یکی از اولویت‌های سازمانی و استانی معرفی کرد و گفت: همسو با این اولویت، همه برنامه‌های امنیت، نظم، فرهنگ، تربیتی، آموزشی و ارتباطات و فناوری به‌عنوان شاخصه‌های توسعه در سیستم زندانبانی باید مورد عمل و توجه باشد.
چهارمحالی خاطرنشان کرد: زندان مرکزی پیشانی سیستم زندانبانی در هر استان است و اگر زندان مرکزی در عرصه‌ها و شاخص‌های خوب کار کند و خوش بدرخشد قطعاً استان تحت تأثیر از آن شتاب توسعه و تحول خواهد داشت.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های محمد کیانی، عبدالامیر منشداوی به عنوان مدیر جدید زندان مرکزی اهواز معرفی و منصوب شد. منشداوی پیش از این مدیریت مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی استان خوزستان را عهده دار بوده است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول