اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منابع طبیعی شاهرود صورت گرفت؛

آغاز نهال‏کاری در 250 هکتار از اراضی بیابانی شاهرود

خبرگزاری فارس: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: اجرای عملیات نهال‏کاری در 250 هکتار از اراضی بیابانی شاهرود آغاز شد.

آغاز نهال‏کاری در 250 هکتار از اراضی بیابانی شاهرود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مجید زمانی اظهار داشت: به منظور بیابان‏زدایی و جلوگیری از فرسایش بیابان‏ها هر ساله قسمتی از مناطق بیابانی این شهرستان نهال‏کاری می‏شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری پروژه نهال‏کاری در عرصه‏های بیابانی منطقه لاسجرد و استرخو واقع در بخش بیارجمند و میامی درسطح 250 هکتار اجرایی شد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار این عملیات بالغ 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود اظهار داشت: برای نهال‏کاری در این منطقه عمدتاً از گونه تاغ که سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است استفاده می‏شود.
زمانی اجرای این نوع پروژه‏ها در مناطق بیابانی را علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و تهدید اراضی کشاورزی، تثبیت شن‏های روان و مقابله با پدیده شوم بیابان‏زایی، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و تقویت سفره‏های آبی منطقه دانست.
وی تاکید کرد: تهدید حاصل‏خیزی خاک، مدفون شدن آبادی‏ها در زیر توده‏های شن و ماسه، بالا آمدن بستر رودها بر اثر ورود ماسه‏ها، پرشدن کانال‏های آب‏رسانی و آلوده‏شدن محیط زیست نیز از جمله عوارض ناشی از بیابان‏زایی است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول