اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پایانه‌های کرمان خبر داد:

راه‌اندازی 4 مجتمع خدمات رفاهی در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: طی 6 ماه آینده چهار مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان بهره‌برداری می‌شود.

راه‌اندازی 4 مجتمع خدمات رفاهی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود جمیلی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل اظهار داشت: زیرساخت حمل و نقل جاده است و اگر تلاش و زحمت راهداران در ایام مختلف سال نباشد، مشکلات زیادی بروز می‌کند. 
وی تصریح کرد: حمل و نقل مانند نعمت سلامتی است و تا زمانی که سالم هستیم، کسی متوجه وجود آن نیست، اما زمانی که کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید، همه به اهمیت وجود آن پی می‌برند.
جمیلی عنوان کرد: امروزه حمل و نقل نقش اساسی و تأثیرگذاری در همه بحث‌های اقتصادی دارد و توسعه اقتصادی بدون حمل و نقل صحیح، محقق نمی‌شود. 
وی بیان داشت: صنعت، گردشگری و ... بدون حمل و نقل نمی‌توانند ایمنی، اقتصادی بودن‌، سرعت و ... را داشته باشند و لذا به این صنعت نیاز دارند و اکثر کشورها به موازات توسعه در بخش‌های مختلف به زیرساخت حمل و نقل نیز توجه دارند.
جمیلی گفت: بحث اشتغال در صنعت حمل و نقل را نیز نباید دست کم گرفت و آمارها در این زمینه نشان می‌دهد که هشت تا 12 درصد جمعیت کشورها در این صنعت فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در کشور ما نیز این صنعت از دیرباز نقش مهمی داشته و به خاطر قرار گرفتن در میان کشورهای عضو اکو نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد.
سرپرست حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان نیز موقعیت مهمی در زمینه حمل و نقل کشور داشته و در شاهراه اصلی اقتصاد کشور قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: بخشی کالاهای تولیدی از جنوب کشور برای ارسال به شمال و مرکز‌ از طریق راه‌های استان کرمان ترانزیت می‌شود.
جمیلی افزود: در این راستا طی سال گذشته در حوزه حمل و نقل کالا 16 میلیون تن جابه‌جایی کالا از استان کرمان صورت گرفته و 7 میلیون و 500 هزار نفر جا‌به‌جایی مسافر انجام شده که نسبت به سال قبل از آن چهار درصد رشد دارد.
وی تصریح کرد: رویکرد توجه مردم در مسافرت‌ها به سوی سواری کرایه است و در این زمینه، کرمان دومین استان کشور از نظر تعداد ناوگان سواری کرایه است.
جمیلی ابراز داشت: در بحث ایمنی استان کرمان سال خوبی را پشت سر گذاشته و در هفت ماه گذشته 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تلفات در جاده‌ها را شاهد بوده‌ایم.
وی اذعان داشت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان در سال گذشته 195 مدرسه در حاشیه راه‌ها را تحت آموزش ایمنی قرار داده و حدود 22 هزار دانش‌آموز آموزش دیدند.
جمیلی افزود: ما در استان کرمان به شدت بر امر آموزش تأکید داریم در این راستا در سال گذشته 22 هزار نفر از اقشار مختلف را در مرکز تخصصی ویژه حمل و نقل آموزش دادیم.
وی با اشاره به اینکه طی شش ماه آینده چهار مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: استان کرمان در زمینه مجتمع‌های خدمات رفاهی با مشکل مواجه است و در این زمینه آن طور که باید رشد و توسعه نداشته است.
جمیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتبار نصب دو دستگاه باسکول در حال حرکت را جذب کرده و پیمانکار آن نیز مشخص شده و راه‌اندازی این دستگاه‌ها در نگهداری و حفظ و حراست از راه‌ها نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان در بحث پاسگاه پلیس راه نسبت به میانگین کشوری عقب است، بیان کرد: همچنین در سال گذشته برای احداث پاسگاه پلیس راه شهرستان کهنوج اعتبار جذب شده و امیدواریم تا سال آینده این پاسگاه به بهره‌برداری برسد.
جمیلی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پارک ترافیک شهرستان بافت، ارتقای دفتر نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان سیرجان و همکاری و تعامل با تشکل‌های صنفی از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره کل در سال گذشته است.
وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته افزود: حمل و نقل و پایانه‌ها بیشترین تاثیر را از این طرح گرفت با همکاری همه همکاران در این سازمان ما توانستیم به بهترین وجه همگام با دولت این طرح را به انجام برسانیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول