اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته ثبت احوال صورت می‌گیرد؛

رونمایی از اسناد شهید همتی و آیت‏الله‏ عالمی در سمنان

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته ثبت احوال، اسناد هویتی شهید همتی و آیت‏الله‏ عالمی در استان سمنان رونمایی می‏شود.

رونمایی از اسناد شهید همتی و آیت‏الله‏ عالمی در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ظهر امروز در آستانه هفته ثبت احوال که از سوم دی ماه آغاز می‏شود و تا نهم این ماه ادامه می‏یابد، در گفت‏و‏گو با خبرنگاران، برنامه‏های هفته ثبت احوال را در استان سمنان تشریح کرد.
عباسعلی طالب‏بیدختی با اشاره به اینکه ثبت احوال در ایران دارای پیشینه‏ای 93 ساله بوده و از سال 1297 نخستین شناسنامه در کشور صادر شده است، فعالیت‏های ثبت احوال را به علت استنادی و متقن بودن آن بسیار مهم و حساس برشمرد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در ادامه گفت: زنگ نمادین به مناسبت هفته گرامیداشت ثبت احوال در مدارس استان سمنان نواخته می‏شود تا دانش‏آموزان بیشتر با فرهنگ ثبت احوال و اقدامات اجرایی این نهاد آشنا شوند.
طالب‏بیدختی همچنین از رونمایی دو سند به یادماندنی در سمنان خبر داد و گفت: سند اصلی که در همان زمان برای شهید دریادار محمدابراهیم همتی و رشادت‏های وی در ناوچه پیکان صادر شده است و همچنین سند هویتی مرحوم آیت‏الله‏ عالمی، از فرهیختگان دینی در مراسمی به مناسبت هفته ثبت احوال رونمایی می‏شود.
وی همچنین از برگزاری همایش بزرگی هم‏زمان با ششم دی ماه با حضور ثبت‏یاران ثبت احوال در استان سمنان خبر داد و گفت: تمبر یادبود این همایش نیز بر اساس برنامه‏ریزی انجام شده رونمایی می‏شود.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: در این همایش، اعضای شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در استان سمنان، شماری از مدیران و مسئولان و چهار گروه از کسانی که به طور افتخاری با ثبت احوال همکاری دارند؛ شامل دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها، بهداشت‏یاران و ماماها و نیز متصدیان گورستان‏ها حضور خواهند داشت.
طالب‏بیدختی از تدوین "گنجینه مشاهیر" در استان سمنان خبر داد و گفت: قرار است این گنجینه به صورت موزه‏ای درآید تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.
وی شهدا، اندیشمندان علمی و پژوهشی، فعالان دینی و قهرمانان به‏نام فرهنگی و ورزشی را محور فعالیت‏ها در گنجینه مشاهیر استان سمنان بیان کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان اضافه کرد: در این گنجینه می‏توان کلیه امور را به صورت الکترونیکی نشان داد و فرآیند صدور شناسنامه مکانیزه، جست‏وجوی هویت و توجه‎دادن به اهمیت و کاربردهای کد ملی در آن در دستور کار قرار دارد.
طالب‏بیدختی همچنین دیدار با استاندار سمنان، اهدای خون توسط کارکنان ثبت احوال استان سمنان، برپایی نمایشگاه سیره رهبری در مدارس، اداره کل ثبت احوال و محل برگزاری همایش ثبت‏یاران و ... را از مهم‏ترین برنامه‏های هفته ثبت احوال استان سمنان اعلام کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: دیدار روسا و کارکنان ثبت احوال با استاندار فرهیخته و نماینده ولی‏فقیه و امام جمعه سمنان در روز سوم دی ماه، حضور کارکنان در سطح استان به منظور اهدای گل در مزار شهیدان بزرگوار و شرکت در نماز جمعه و ایراد سخنرانی، برگزاری همایش بزرگ ثبت‏یاران و تقدیر از آنان با اهدای لوح و هدیه در سالن همایش اداره کل هواشناسی استان سمنان از مهم‏ترین برنامه‏های این هفته است.
طالب‏بیدختی نواختن زنگ مدارس در سطح دبیرستان‏های استان سمنان با حضور مقامات محلی، اهدای خون توسط کارکنان استان، برپایی نمایشگاه سیره رهبری به منظور بازدید عموم مردم در اداره کل و مدارس استان، حضور در برنامه‏های صدا و سیما (برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولان) و پاسخگویی به مردم، حضور در برنامه زنده شبانه سیما به منظور ارایه گزارش عملکرد و فعالیت‏های سازمان ثبت احوال و اهدای جوایز به دانش‏آموزان برگزیده که نام "فاطمه" را دارا هستند، از دیگر برنامه‏های این هفته برشمرد.
وی در ادامه از برگزاری مسابقات تلفنی مربوط به ثبت احوال در هر شب در برنامه شبانه سیما و اهدای جوایز به تعداد هفت نفر در هر شب، برگزاری مسابقات تلفنی مربوط به ثبت احوال در برنامه‏های رادیویی و اهدای جوایز به تعداد 14 نفر، برگزاری مسابقات ورزشی، فوتسال چهار جانبه، تنیس روی میز کارکنان، تیراندازی کارکنان و بازنشسته‏های ثبت احوال (ثبت احوال، تربیت بدنی، بنیاد شهید، صدا و سیما)، حضور مردم در نمایشگاه گنجینه اسناد و بازدید عموم مردم را از دیگر برنامه‏های هفته ثبت احوال در سمنان ذکر کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: اجرای سایت آن‏لاین برای آگاهی دانش‏آموزان و دانشجویان در محل نمایشگاه، رونمایی از اسناد مشاهیر استان شامل آیت‏الله مرحوم عالمی و شهید دریادار محمدابراهیم همتی قهرمان ناوچه پیکان، تقدیر از همکاران به عنوان هدیه ریاست سازمان از اعتبار استان به مبلغ 500 هزار ریال برای کلیه کارکنان به همراه لوح تقدیر، تقدیر از همکاران نمونه در طرح‏ها، تقدیر از همکاران بازنشسته به ویژه بازنشسته‏ای که سند ریاست جمهوری را نوشته‏اند و . . .  از دیگر برنامه‏های این هفته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول