اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری خط لوله جدید 440 هزار بشکه‌ای آبادان ـ ماهشهر

خبرگزاری فارس: خطوط لوله جدید آبادان ـ ماهشهر با ظرفیت انتقال روزانه 440 هزار بشکه فرآورده نفتی تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

بهره‌برداری خط لوله جدید 440 هزار بشکه‌ای آبادان ـ ماهشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، خط لوله آبادان ـ ماهشهر شامل دو خط لوله 16 اینچ و یک خط لوله 24 اینچ است که یک لوله 16 اینچ به انتقال فرآورده و دیگری به انتقال خوراک پتروشیمی و خط لوله 24 اینچ نیز، به انتقال نفت خام ترش اختصاص یافته است.
یکی از خطوط 16 اینچ، ظرفیت انتقال روزانه 130 هزار بشکه فرآورده و دیگری ظرفیت انتقال روزانه 110 هزار بشکه خوراک پتروشیمی و خط 24 اینچ نیز، ظرفیت انتقال روزانه 200 هزار بشکه نفت خام ترش را دارند.
هدف اصلی این پروژه، حفظ مسائل زیست محیطی است، به نوعی که با بهره برداری از این پروژه و تجهیز این طرح به سامانه نشت یاب هوشمند، مسیر انتقال نفت و فرآورده از ماهشهر ـ آبادان و برعکس از ایمنی بیشتر برخوردار خواهد شد.
طرح خط لوله آبادان ـ ماهشهر، یکی از پروژه‌های مهم شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است که حدود هشت سال پیش در پی درخواست شرکت خطوط لوله و مخابرات مبنی بر لزوم نوسازی و جایگزینی لوله‌های فرسوده قدیمی به هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پیشنهاد داده شد.
پس از آن اجرا و طراحی بنیادین این پروژه اواخر سال 85 در قالب EPC به مناقصه رفت و شرکت رامپکو به عنوان پیمانکار آن انتخاب و کارهای اجرایی از خرداد 86 آغاز شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول