اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی:

50 درصد ادارات خراسان رضوی در مسیر ایده‌آل اقامه نماز قرار دارند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: 50 درصد ادارات و سازمان‌های دولتی خراسان رضوی در مسیر ایده‌آل اقامه نماز قراردارند

50 درصد ادارات خراسان رضوی در مسیر ایده‌آل اقامه نماز قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا صبح امروز در همایش ستاد اقامه نماز مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان که در سالن اجتماعات بنیاد شهید و جانبازان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در این‌باره با یک وضعیت پیش رو و پس رو مواجه هستیم؛ یعنی برخی ادارات دارای عملکرد خوبی هستند، اما برخی دیگر در این حوزه ضعیف عمل می‌کنند.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص وضعیت اقامه نماز در سازمان‌های دولتی استان اظهار داشت: باید به سرفصل‌ها برای پرداختن به وضعیت مطلوب اقامه نماز در ادارات بیشتر بپردازیم چراکه این سرفصل‌ها در ادارات با یکدیگر متفاوت هستند.
سبحانی‌نیا افزود: 50 درصد ادارات و سازمان‌های دولتی خراسان رضوی در مسیر ایده‌آل اقامه نماز قراردارند. با این حال تا رسیدن و اقامه نماز مطلوب مطابق آنچه در آیات الهی آمده است، فاصله و راه طولانی وجود دارد.
وی اضافه کرد: اقامه نماز مراحل مختلفی دارد و اکنون می‌توان گفت امکانات اولیه شامل فضا، امکانات بهداشتی در بیش از 50 درصد ادارات استان مطلوب است.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی درباره عمده‌ترین دلایل عدم حضور پر رنگ پرسنل ادارات در نماز جماعت افزود: نخستین عامل متوجه مدیریت است اگر رئیس و معاونان هر سازمان در نماز ادارات شرکت کنند، به طور حتم اثر مثبتی بر کارکنان و پرسنل دارد.
سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه امام جماعت نهادهای دولتی باید شرایط نمازگزاران را لحاظ کنند، افزود: در کنار آن اختصاص فضای مناسب و تبلیغات برای ترغیب پرسنل در اقامه نماز لازم است.
وی خاطر نشان کرد: اگر کسی در طول زندگی خود از تربیت دینی محکم از ناحیه خانواده، مدرسه و دانشگاه برخوردار باشد، در انجام فرایض دینی کاهل نیست.
سبحانی‌نیا درباره برنامه‌های در دست اقدام برای ترویج اقامه نماز در استان بیان داشت: بر پایی یادواره شهید صیاد شیرازی با موضوع نماز، مسابقه کتاب‌خوانی جلوه وصال، مسابقه الگوی برتر تدریس احکام و مسابقه بهترین شیوه دعوت فرزندان به اقامه نماز از جمله برنامه‌های ستاد برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی تصریح کرد: در قانون نظام هستی مطرح شده است که هر کس از قانون الهی پیروی کند، پیروز است.
وی افزود: باید برنامه‌های رسانه‌های فرهنگی خود را از لحاظ کمی و کیفی غنی‌تر از گذشته ارائه دهیم تا جایگزینی برای برنامه‌های فرهنگی دشمنان شود.
سبحانی‌نیا افزود: در مسائل تربیتی باید شعار پیشگیری بهتر از درمان است را برای جوانان تعمیق داده و گرنه به معلولیت دینی می‌رسیم.
وی خاطرنشان کرد: سیره و صحبت‌های پیامبر اکرم (ص) با حکمت الهی همراه است و باید ابلاغ سنت‌های دینی مانند عقیقه کردن، قرآن خواندن پدر و مادر و صدقه دادن بیشتر در بین مردم رواج پیدا کند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، ایجاد برنامه برپایی مدیریت دینی را در درون خانواده را نیز امری مهم ارزیابی کرد و افزود: پدر و مادر برای قبول کردن مسئولیت نقش پدر و مادری باید در زمینه هنر و علم تخصص کافی داشته باشند.
سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: خانواده باید زمینه لازم را برای انس دادن فرزندان خود به نمادها و مسائل دینی فراهم کنند تا زمانی که به مرحله جوانی و نوجوانی برسند در زمینه باورهای دینی رشد پیدا کرده باشند.
وی همچنین به حضور بیش از 400 روحانی در استان‌های خراسان رضوی برای ابلاغ پیام‌های دینی اشاره کرد و اظهار داشت: در نظام روحانیت پیام‌های دینی بیشتر از زمان‌های گذشته و با کیفیت‌تر به جوانان فهمانده می‌شود.
سبحانی‌نیا با تأکید بر اینکه نباید جزیره‌ای عمل کرد، افزود: باید از توان یکدیگر در بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت استفاده کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول