اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن ‌ماه امسال؛

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی از برگزاری مسابقات ورزشی بین دانش‌آموزان سراسر استان در بهمن‌ ماه خبر داد.

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استان مرکزی برگزار می‌شود
علیرضا علیدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: این مسابقات در 20 رشته از 15 بهمن تا 20 اسفند به منظور انتخاب تیم استان برای شرکت در مسابقات کشوری برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این مسابقات 5 هزار ورزشکار دختر و پسر در 20 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در نهایت نفرات برتر زیر نظر مربیان متخصص در اردوهای دراز مدت حضور پیدا می‌کنند و خود را برای مسابقات کشوری آماده می‌کنند.
به گفته وی مسابقات کشوری ورزش دانش‌آموزی تیر ماه سال آینده برگزار می‌شود.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش تنها راه سلامت جامعه و جلوگیری از اعتیاد و بزهکاری جوانان است، گفت: در اوایل مهر ماه سال جاری 13 سالن ورزشی به مناطق 14 گانه آموزش و پرورش تحویل داده شد و در حال حاضر نیز 26 سالن ورزشی نیمه تمام با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.
علیدادی ادامه داد: به منظور تجهیز مدارس علاوه بر تخصیص اعتبارات ویژه، 1200 عدد توپ، 120 جفت دروازه هندبال، 110 پایه بسکتبال، 95 جفت پایه مینی والیبال و والیبال، 15 عدد بارفیکس خوابیده، بیش از 50 میز پینگ‌پنگ نیز بین مدارس توزیع شده است.
وی با اشاره به فعالیت یک مدرسه تخصصی فوتسال‌ در استان گفت: در سال تحصیلی گذشته تنها یک مدرسه تخصصی در رشته فوتسال در استان فعالیت داشت که با توجه به عملکرد خوب این مدرسه، امتیاز 13 به مدرسه تخصصی استان داده شد.
علیدادی با بیان اینکه مدارس تخصصی  مجهز به وسایل ورزشی بوده و دانش‌آموزان با استفاده از حضور مربیان متخصص می‌توانند از 80 جلسه رایگان این مدارس تخصصی در ساعات غیر درسی بهره‌مند شوند، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر مدرسه راهنمایی پسرانه کربلایی کاظم در رشته فوتبال، دبستان حاج کاظمی در رشته ژیمناستیک، دبیرستان دخترانه معصومیه در رشته بسکتبال و مدرسه راهنمایی دخترانه آسیه در رشته تنیس روی میز در ناحیه یک اراک و مدرسه راهنمایی دخترانه حاج ذوالفقار و دبیرستان پسرانه شهید زراسوند هر دو در رشته هندبال در ناحیه 2 اراک از مدارس تخصصی ورزشی‌ شهرستان اراک هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول