اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به روش میکوبی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی دستگاه مطالعه ازدیاد برداشت نفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فناوری ازدیاد برداشت نفت استان فارس گفت: پارک علم و فناوری طی سال‌ها تحقیق و پژوهش در مرکز تحقیقات مستقر در دانشگاه شیراز، دستگاه ازدیاد برداشت از مخازن نفتی را راه‌اندازی کرده است.

راه‌اندازی دستگاه مطالعه ازدیاد برداشت نفت
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی اسکورچی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طراحی و ساخت مجموعه دستگاه‌های مطالعاتی صنایع بالادستی مهندسی نفت بومی بوده و سرمایه‌گذاری از سوی وزارت نفت در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز انجام شده و در بالاترین کیفیت در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.
اسکورچی خاطرنشان کرد: از دستگاه مطالعه ازدیاد برداشت نفت در دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه خلیج فارس بوشهر و آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس استفاده می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: این دستگاه به سفارش دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان و برای مطالعه فرآیند میکروارگانیسم ازدیاد برداشت نفت مخازن مهم ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت فناوری ازدیاد برداشت نفت فارس اضافه کرد: دستگاه مطالعه ازدیاد برداشت نفت به روش میکروبی قابلیت انجام آزمایش تا فشار شش هزار «پی اس آی» و دمای 200 درجه سانتی‌گراد را دارا بوده و کیفیت آن از نمونه‌های مشابه خارجی بهتر است.
اسکورچی ابراز داشت: دانش فنی طراحی و ساخت دستگاه مطالعه ازدیاد نفت برای مطالعه سایر روش‌های ازدیاد برداشت شامل تزریق گاز، مواد شیمیایی و پلیمرها، بخار آب و با قابلیت انجام آزمایش تا فشار هزار «پی اس آی» و دمای 350 درجه سانتی‌گراد فراهم و آماده ارائه به پژوهشگران است.
مدیرعامل شرکت فناوری ازدیاد برداشت نفت فارس تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های مورد نیاز برای مطالعه روش‌های ازدیاد برداشت نفت پیش از این تنها از سوی شرکت‌های انگشت شماری از کشورهای پیشرفته در سراسر جهان ساخته می‌شد و به دلیل فناوری پیشرفته به کار رفته و با هزینه‌های گزاف در اختیار موسسات پژوهشی قرار می‌گرفت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول