اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ویژه رئیس میراث فرهنگی:

جیرفت حافظ میراث کهن‌ترین تمدن جهان است

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور عشایری گفت: جیرفت حافظ میراث کهن‌ترین فرهنگ و تمدن جهان است که ایران را در قله‌ای از قدمت و حتی ماوراء تمام قدمت‌ها قرار داده است.

جیرفت حافظ میراث کهن‌ترین تمدن جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمدعلی حضرتی عصر امروز در نشست پیرامون مسائل فرهنگی عشایر در شهرستان جیرفت اظهار داشت: این منطقه حافظ میراث کهن‌ترین فرهنگ و تمدن جهان است که ایران را در قله‌ای از قدمت و حتی ماوراء تمام قدمت‌ها قرار داده است.
وی «تمدن جیرفت کهن» را یکی از فرازهای بسیار ارزشمند قابل بحث بین‌المللی خواند و افزود: صیانت و حفاظت از این منطقه همواره مورد تأکید این سازمان است.
حضرتی تصریح کرد: منطقه جیرفت مزین به وجود جامعه خدوم و ولایتمدار عشایری است که شهید صیاد شیرازی یکی از شاخص‌ترین شهدا و مایه فخر و مباهات کشور به ویژه عشایر را در خود پرورانده است.
وی ابراز داشت: جشنواره فرهنگی هنری ایل‌ها و عشایر مطرح کشور به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران با حضور 33 ایل برگزار می‌شود.
حضرتی بیان داشت: این عشایر تمام داشته‌های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی و ... خود را به صورت زنده و ملموس در معرض دید عموم مردم و همچنین رسانه‌های داخلی و خارجی قرار می‌دهند.
وی عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب بارور شدن استعدادها و ظرفیت‌های این قشر می‌شود و می‌تواند به عنوان ابزارهای مناسب فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان قرار بگیرد.
حضرتی با اشاره به فرمایش امام راحل که «عشایر را ذخایر کشور خواندند»، خاطرنشان کرد: با برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعدد می‌توان، بخش‌هایی از این ذخایر را کشف و شکوفا کرد.
وی اذعان داشت: عشایر به عنوان نقاط قدرتمند مواضع فرهنگی کشور در مقابل فرهنگ منحط غربی می‌تواند، اصالت و فرهنگ حقیقی کشور را احیا کند.
حضرتی گفت: عشایر از نظر نوع معیشت، صبغه و ریشه فرهنگی، صنعت دست و ... دارای سابقه طولانی و درخشان در تاریخ و تمدن کشور هستند.
نماینده ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور عشایری اظهار داشت: برنامه‌های خاصی برای این قشر توسط کارشناسان تنظیم شده است تا با تلفیق نوع زندگی آنان گام‌های مؤثری در راستای برطرف کردن مشکلات آنان برداشته شود.
وی برگزاری این جشنواره را حرکت آغازین این اقدامات خواند و با تأکید بر ادامه چنین برنامه‌هایی افزود: امیدواریم دست یاری عشایر و مسئولان از یکدیگر رها نشود و همواره همگام و همراه با یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند.
حضرتی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا این قوم به جایگاه حقیقی و شایسته خود برسد، تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است.
به گزارش فارس، نشست پیرامون مسائل فرهنگی عشایر با حضور نماینده ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور عشایری، مشاور استاندار کرمان در امور عشایر، معاون فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان امور عشایر و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و شهرستان جیرفت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
همچنین در این نشست تعدادی از بانوان شهرستان صنایع دستی خود را به نمایش گذاشتند و مسائل و مشکلات خود را برای مسئولان حاضر بازگو کردند و خواستار برطرف شدن هر چه سریع‌تر آن‌ها شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول