اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رودبار؛

اهدای اعضای یک بیمار به 8 نفر زندگی بخشید

خبرگزاری فارس: اهدای اعضای داخلی بدن یک فرد رودباری به هشت نفر از هموطنان ایرانی جان دوباره بخشید.

اهدای اعضای یک بیمار به 8 نفر زندگی بخشید
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار صفر علی لطفعلی‌پور «پرویز» که بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان تهران بستری شده بود، با موافقت خانواده‌اش اعضای بدن وی به هشت نفر پیوند زده شد.
برادر مرحوم لطفعی‌پور لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مرحوم صفرعلی لطفعلی‌پور در سال 1340 در روستای علی‌آباد از توابع بخش مرکزی رودبار به دنیا آمد. 
فردین لطفعلی‌پور ادامه داد: برادرم در دوران عمر خود ابتدا در کارخانه چرم گنجه و سپس در واحد تاکسیرانی شهر منجیل شهرک ایثارگران مشغول به‌کار شد.
وی اضافه کرد: برادرم جمعه هفته گذشته بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد و روز گذشته در حالت مرگ مغزی کامل قرار گرفت. 
لطفعلی‌پور درباره چگونگی اهدای عضو برادرش گفت: بیشتر اعضای خانواده ما عضو بانک اهدای اعضا هستند و به همین دلیل برای رضای خداوند و نجات جان هموطنان و با موافقت فرزندان، همسر و پدرش اعضای داخلی بدنش را به بیماران هدیه دادیم.
برادر کوچک‌تر این مرحوم بیان داشت: افراد بسیاری هستند که در بانک اهدای عضو منتظر دریافت اعضا هستند به همین دلیل اعضای داخلی برادرم را به صورت رایگان به بانک اهدای عضو اهدا کردیم تا کسانی که در نوبت هستند بتوانند حق حیات داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این مرحوم در شهرستان رودبار جزو نخستین کسانی است که با اهدای عضو به بیماران جان آنان را از مرگ نجات می‌دهد. 
لطفعلی‌پور، جلب رضای خداوند و کمک به همنوعانی که در انتظار پیوند عضو هستند را مهم‌ترین دلیل این امر خدا پسندانه عنوان کرد. 
وی با اشاره به تشییع پیکر برادرش ابراز داشت: پیکر این مرحوم ظهر امروز پس از تشییع در زادگاهش در مزار علی‌آباد پایین رودبار به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول