اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال؛

اجرای طرح ملی شنا در ابهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: اجرای طرح ملی شنا برای دانش‌آموزان ابهری آغاز شد.

اجرای طرح ملی شنا در ابهر آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ابهر پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز اجرای طرح ملی شنا (‌سباح) برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی با قدردانی از مسئولان امر در راستای ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای این طرح اظهار داشت: طرح ملی سباح برای دومین سال در شهرستان ابهر در حال اجرا است.
نقی عزیزخانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کسب تحصیل، تهذیب و ورزش خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت و افزایش آمادگی دانش‌آموزان با اجرای طرح سباح‌، ورزش شنا یک ورزش نشاط‌ آور و مفرح و شاداب برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود.
وی استعدادیابی برای تقویت تیم‌های شنا و کیفیت بخشی درس تربیت‌بدنی را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سباح عنوان و تصریح کرد: این طرح در سال گذشته با موفقیت اجرا شد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ابهر ضمن اظهار امیدواری نسبت به هر چه بهتر اجرایی شدن طرح سباح در ابهر گفت: اجرای این طرح بر اساس جدول زمانبندی و به صورت دو جلسه در هفته برای هر مدرسه اجرا می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه هدف اساسی تعلیم و تربیت‌، تکوین و تعالی هویت افراد در راستای دستیابی به حیات طیبه است، عنوان کرد: دستیابی به این هدف نیازمند آن است که به این طرح بیش از پیش بها داده شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا طرح آموزش شنا یکی از ساز و کارهایی است که می‌تواند به تحقق چنین هدفی کمک کرده و سبب ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان شود.
گفتنی است، طرح آموزش شنا ویژه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی سراسر کشور بوده و با حضور مربی در استخر‌، طبق برنامه و طرح درس مشخص و شیوه‌نامه مربوطه در 12 جلسه اجرا می‌شود.
پایه‌ای بودن رشته شنا و تاثیر همه جانبه آن در تامین سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان، ایجاد نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان، پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمانی مانند انحنای ستون فقرات، کاهش آسیب‌ها و خطرهای احتمالی ناشی از عدم آشنایی با فن شنا، ترویج و توسعه برنامه‌های سلامت‌محور با رویکرد تربیت‌بدنی با تاکید بر مبانی اعتقادی از ضرورت‌های اجرای این طرح عنوان شده است.
اهداف این طرح در بخش کیفی شامل بستر‌سازی به منظور تحقق آموزه‌های دینی اسلامی در حوزه سلامت اخلاق و رشد اجتماعی، ارتقای سطح سلامت و افزایش سطح آمادگی‌های جسمانی و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است.
در این طرح طی 12 جلسه، شنا به بیش از یک میلیون دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی مدارس کشور آموزش داده می‌شود که پس از ارزیابی و کسب حد نصاب لازم، به آنان گواهینامه مهارت در سه سطح خوب‌، متوسط و قابل قبول اعطا می‌شود.
تبلور عینی توصیه معصومان (ع) به آموزش شنا «‌علموا اولاد کم السباحه و الرمایه»، زیر پوشش قرار دادن بیش از یک میلیون دانش‌آموز پایه سوم ابتدائی تا پایان سال تحصیلی، ایجاد و تقویت هماهنگی استان‌ها با
سیاست‌های جاری در امر تربیت‌بدنی و سلامت و همچنین تنویر افکار عمومی نسبت به رویکرد آموزش تربیت‌بدنی در مدارس از دستاوردها و نتایج این طرح به شمار می‌آید.
همچنین توسعه و ارتقای سلامت و شادابی دانش‌آموزان، فراهم شدن زمینه کشف استعدادها و تقویت آن در ورزش کشور، استقبال بی‌نظیر اولیا از اجرای طرح و افزایش اعتماد آنان نسبت به برنامه‌ها و تمرکز‌زدایی و تفویض اختیار به کمیته استانی برای ارائه برنامه‌های ابتکاری در هدایت برنامه از دیگر دستاوردها و نتایج این طرح محسوب می‌شود.
محدودیت دسترسی به استخر در برخی مناطق فاقد استخر، نرخ بالای تعرفه استخرهای خصوصی در برخی مناطق کشور و محدودیت اعتبارها و نیز مشکلات ایاب و ذهاب در برخی مناطق از مشکلات و موانع اجرای طرح سباح به شمار می‌رود.
تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی، ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی به استان‌ها، اجرای برنامه‌های فراگیر جذب‌، ساماندهی و توجیه عوامل اجرایی، فعالیت‌های کمک آموزشی تدوین برنامه‌های نظارتی و ارزشیابی، پیش‌بینی و اختصاص اعتبارهای مربوطه و نیز تمهید مقدمه‌های احداث استخر شنا در مناطق فاقد استخر از فعالیت‌ها و اقدامات این طرح محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول