اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی:

تعطیلی مهد قرآنی در آذربایجان‌شرقی نداشته‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در واکنش به اظهارات رئیس دارالقرآن این استان، گفت: تاکنون هیچ مورد تعطیلی مهد قرآنی در استان نداشته‌ایم.

تعطیلی مهد قرآنی در آذربایجان‌شرقی نداشته‌ایم
محمدرضا صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طبق آیین‌نامه شماره 77551/90/700 دستورالعمل تاسیس اداره و انحلال انواع مهدهای کودک یکی از انواع مهدهای کودک( مهدهای قرآنی ) هستند.
وی افزود: این مراکز علاوه بر انجام مسئولیت مراقبت و پرورش کودکان در ابعاد مختلف به آموزش قرآن و مفاهیم دینی به کودکان فعالیت دارند.
صادقی خاطرنشان کرد: طبق ماده چهار این آیین‌نامه برای تاسیس مهدهای قرآنی علاوه بر شرایط عمومی موسس از جمله شرایط اختصاصی تاسیس مهد قرآنی دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های علوم قرآنی، الهیات یا حوزوی معادل با یک سال سابقه کار آموزشی در مهدهای با تایید کمیته تخصصی و یا گذراندن 300 ساعت کارورزی در مهدهای کودک است.
وی ادامه داد: علاوه بر این دارندگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف قرآنی با دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی در سایر رشته‌ها به انضمام تایید به مراجعه ذی‌صلاح با شش ماه سابقه فعالیت و یا 100 ساعت کارورزی برای تاسیس مهدکودک قرآنی موردنیاز است.
صادقی گفت: بر اساس دستور رئیس سازمان گسترش مهدهای قرآنی مدنظر بوده که طبق نامه شماره 53242/90/711 مورخ 12/9/90 از طریق معاونت امور اجتماعی ترغیب متقاضیان به تاسیس مهدهای قرآن به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده است و تاکنون هیچ مورد تعطیلی مهد قرآنی در استان نداشته‌ایم.
وی گفت: طی دوره‌های قبلی و فعلی تعاملات بین سازمان بهزیستی و مدیر موسسه و مهدهای قرآنی مثبت بوده و سازمان بهزیستی در اجرای دوره های آموزش قرآنی و آموزش مفاهیم دینی برای مربیان مهدهای کودک از اساتید قرآنی این مراکز دعوت به همکاری کرده و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با مهد قرآن استان منعقد شده است.
گزارش فارس حاکی است، رئیس دارالقرآن استان آذربایجان‌شرقی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: اقدامات لازم برای تاسیس مهدکودک قرآنی آغاز شده و به علت عدم همکاری و سختگیری اداره کل بهزیستی استان هیچ‌ یک از موسسات قرآن موفق به گرفتن مجوز نشده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول