اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون فارس:

هزینه تهیه کیسه‌های خون بیش از اعتبارات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: هزینه تهیه هر کیسه خون در حال حاضر با میزان اعتبار تعیین شده فاصله بسیاری دارد.

هزینه تهیه کیسه‌های خون بیش از اعتبارات است
علیرضا توسلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: میزان اعتبارات کنونی انتقال خون فارس، پاسخگوی نیازهای فعلی این اداره کل نیست و باید مدیریت ارشد استان در این زمینه ما را همکاری کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تمام اداره‌های کل انتقال خون، بودجه‌های استانی دارند و از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعتبار آنان تامین می‌شود، ادامه داد: در انتقال خون فارس نیازمند افزایش سقف اعتبارات جاری و عمرانی استانی هستیم که مکاتبات بسیاری در این زمینه با استانداری صورت گرفته است و امیدواریم از طریق مساعدت معاون راهبردی ریاست جمهوری و افزایش سقف اعتبارات استان فارس به سازمان انتقال خون، کسری بودجه تامین شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت ساخت پایگاه انتقال خون نمازی شیراز اشاره کرد و بیان داشت: ساخت این پایگاه از سال 85 آغاز و آخر 89 تحویل شده است که امیدواریم با تامین حدود نیمی از اعتبارات، تجهیز این پایگاه در ماه‌های پایانی امسال به پایان برسد و فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.
توسلی بیان داشت: برای تجهیز این پایگاه شش میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون دو میلیارد ریال آن توسط استانداری تامین شده و نیازمند اعتبار بیشتری برای بهره‌برداری کامل از آن هستیم.
مدیرکل انتقال خون فارس همچنین با ارائه آماری از اهدا کنندگان خون در این استان تصریح کرد: سال گذشته 151 هزار نفر خون خود را اهدا کرده‌ و تا آخر آبان امسال نیز در مجموع 99 هزار و 267 نفر نسبت به اهدای خون خود اقدام کرده‌اند.
توسلی بیان داشت: آمارها در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد اهدا کنندگان واجد شرایط کمتری نسبت به اهدای خون مراجعه کرده‌اند و این نیز به علل رفتار دقیق‌تر پزشکان مستقر در پایگاه‌های ثابت و سیار و نداشتن شرایط اهدای خون مراجعان بوده است.
وی از مردم برای اهدای خون دعوت کرد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال جلب تعداد بیشتری اهداکننده خون در این استان هستیم تا بتوان جراحی‌های قلب و پیوند اعضا را به راحتی انجام داد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول