اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی حمل و نقل و پایانه رودبار:

رغبتی برای ایجاد پایانه مسافری در رودبار نیست

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی حمل و نقل و پایانه رودبار گفت: ایجاد پایانه مسافری رودبار نیازمند هزینه بالایی است که باید سرمایه‌گذاران در این عرصه ورود کنند.

رغبتی برای ایجاد پایانه مسافری در رودبار نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، کیوان رنجبر عصر امروز در جلسه حمل و نقل این شهرستان، اظهار داشت: در جهان امروز بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان رودبار با دارا بودن 75 درصد از معادن گیلان و وجود نیروگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ صنعتی بیش از پیش برای رسیدن به توسعه و ارتباط با چرخه اقتصادی و مبادله تولیدات و کالاها نیازمند تحول عظیم در حوزه حمل و نقل است.
به گفته مسئول نمایندگی حمل و نقل و پایانه رودبار، حمل و نقل با ایفای نقش رابط بین بازار مصرف به مثابه پایه‌های پلی است که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن به طرف توسعه پایدار حرکت می‌کند.
وی اذعان داشت: هم‌اکنون حمل و نقل و پایانه در دو بخش کالا و مسافر به شهروندان شهرستان رودبار خدمات‌دهی می‌کند.
رنجبر، رودبار را به دلیل دارا بودن کارخانه‌های سیمان خزر و لوشان، معادن و شهرک صنعتی به لحاظ جابه‌جایی کالا در سطح استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار دانست.
وی ادامه داد: در بخش مسافری نیز یک تعاونی مینی‌بوس‌رانی و دو شرکت مسافری در شهرهای رستم‌آباد و لوشان به مسافران شهرستان خدمات‌دهی می‌کند.
این مسئول، از تشکیل پنج دفتر نمایندگی حمل و نقل روستایی در رودبار خبر داد و گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با همکاری فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، پنج دفتر نمایندگی حمل و نقل روستایی زیر نظر شرکت‌های حمل و نقل مسافری در شهرستان ایجاد شد.
وی با بیان اینکه یک‌هزار دستگاه خودروی مسافری در رودبار شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 200 دستگاه وسایل نقلیه عمومی و 600 دستگاه کامیون در بخش باربری این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
رنجبر اضافه کرد: روزانه 3 هزار و 500 نفر مسافر و در مجموع حدود 100 هزار نفر مسافر به صورت ماهانه در رودبار تردد می‌کنند.
به گفته وی، در بخش کالا نیز روزانه حدود 5 هزار تن و ماهانه نزدیک به 150 هزار تن کالا در شهرستان رودبار انتقال داده می‌شود.
مسئول نمایندگی اداره کل حمل و نقل و پایانه رودبار تصریح کرد: این شهرستان به دلیل پراکندگی مناطق روستایی و کوهستانی و صعب‌العبور بودن مسیرها با افزایش استهلاک و هزینه‌ها در بخش حمل و نقل مواجه است.
وی یادآور شد: ایجاد پایانه مسافری در رودبار نیازمند هزینه بالایی بوده که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد پایانه‌های مسافری و زیر ساخت‌های حمل و نقل رغبتی از خود نشان نمی‌دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول