اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست 5 ساعته مسئولان و اصحاب رسانه اردکان-2؛

پروژه‌های دهه فجر به بهانه استفاده تبلیغاتی تعطیل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردکان گفت: قرار نیست پروژه‌های دهه فجر به بهانه استفاده تبلیغاتی کاندیداها از آنها تعطیل شود.

پروژه‌های دهه فجر به بهانه استفاده تبلیغاتی تعطیل نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدعلی مروتی پیش از ظهر امروز در نشست پنج ساعته خبرنگاران با فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار اردکان در پاسخ به برخی سئوالات مطرح شده گفت: طرح ساماندهی پسماندهای شهری از چهار سال پیش آغاز شده است و تا چند ماه آینده و تکمیل تجهیزات شهرداری این معضل به طور کلی رفع خواهد شد.
مروتی افزود: المان‌های میدان شهدا را به یک شرکت چینی سفارش داده‌ایم که در حال ساخت است و بهمن‌ماه نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه در اجرای پروژه پارک بانوان به دلیل وجود مشکلات مرز و محدوده با میبد دست ما بسته است، تصریح کرد: با همکاری کارخانه شیشه اردکان و کاشی مجاور آن در محدوده این کارخانجات و سایت دانشگاه اردکان، میدانی با نام علم و صنعت با وسعت 400 در 200 مترمربع طراحی شده که در آینده نزدیک عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.
شهردار اردکان ادامه داد: در ادامه این میدان بلواری با همکاری فرمانداری و دهیاری ترک‌آباد احداث می‌شود.
شهردار اردکان از احداث مجتمع ورزشی فرهنگی شهرداری اردکان در محل منبع آب واقع در فلکه آیت‌الله خاتمی خبر داد و اضافه کرد: این مجتمع، نخستین مجتمع آب درمانی استان است و در طبقات فوقانی آن هم تالار عروسی و سالن اجتماعات دایر می‌شود.
وی از سرمایه‌گذاری 2میلیارد ریالی برای مرمت بازارچه مزرعه سیف و بافت محله شریف‌آباد خبر داد و تاکید کرد: 30میلیارد ریال اعتبار برای کاروانسرای سلطان و مجتمع شهید صحرایی و طرح پردیسان گذاشته شده که در اختیار میراث فرهنگی است.
مروتی با بیان اینکه احداث کتابخانه در اختیار شهرداری نیست، یادآور شد: پیمانکاری برای احداث سرویس بهداشتی در چند پارک انتخاب شده است.
شهردار اردکان افزود: در ایام دهه فجر که جشن ملی ماست پروژه‌هایی برای افتتاح داریم و سعی شهرداری بر این است که با توجه به تقارن دهه فجر امسال با تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، شائبه‌ای پیش نیاید.
وی بیان داشت: قرار نیست افتتاح پروژه‌ها را به بهانه استفاده تبلیغاتی و سیاسی از آنها به تعویق بیاندازیم.
مروتی اظهار داشت: بدنه‌سازی تقاطع غیرهمسطح اردکان اگرچه می‌توانست بهتر باشد ولی کیفیت آن از خیلی شهرها بهتر است.
وی از تعیین تکلیف زمین‌های بلاصاحب در قالب کمیته فرمان امام (ره) خبر داد و افزود: شهرداری این‌گونه زمین‌ها را پس از طی مراحل قانونی سنددار شده و در فرآیند مزایده می‌فروشد و درآمد آن نیز در شهرستان هزینه می‌شود.
مروتی با بیان اینکه هیچ مشکلی در بحث تعامل با شورای اسلامی شهر اردکان نداریم، گفت: سرانه فضای سبز اردکان برابر با سرانه استانی و کشوری است.
شهردار اردکان ادامه داد: سرانه فضای سبز در کشور 15 متر مربع و در اردکان 14.1 مترمربع است.
وی بیان داشت: بزرگترین پروژه‌ای که در دستور کار شهرداری است پروژه مجتمع کاروانسرای سلطان است.
مروتی اظهار داشت: احداث بازار خیابان شهید قانعی و پروژه فرهنگی ورزشی شهرداری تا یک سال آینده آغاز می‌شود.
وی از تهیه نقشه خطرپذیری اردکان خبر داد و گفت: این نقشه به ما کمک می‌کند تا در هنگام بروز خطر و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زودتر به محل حادثه برسیم و از نزدیک‌ترین مسیر به حادثه‌دیدگان کمک کنیم.
شهردار اردکان با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک خیابان حافظ، چند طرح بررسی شده است، خاطرنشان کرد: قصد داریم تا خیابان حضرت ابوالفضل(ع) را به صورت مستقیم ادامه داده و به خیابان باهنر وصل کنیم که فعلا در حال ارزیابی قیمت زمین‌ها و املاکی هستیم که باید آزادسازی شود.
وی از موفقیت شهرداری اردکان در نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‌های کشور در تهران خبر داد و اظهار داشت: شهرداری اردکان به عنوان شهرداری درجه 7 در بحث مدیریت بحران و خدمات و عمران شهری حائز رتبه اول شد که کسب این رتبه موفقیت بزرگی برای شهرداری و شهرستان محسوب می‌شود.
مروتی با بیان اینکه ساماندهی آرامستان اردکان در دست انجام است گفت: ظرفیت قبرستان فعلی تکمیل شده است و در نظر داریم در جوار پارک کوهستان آرامستان جدید را احداث کنیم.
رئیس شورای شهرستان اردکان نیز در پاسخ به برخی سئوالات خبرنگاران گفت: طرح احداث باغ زیتون اردکان به نام 420 شهید سرافراز اردکان در شورا تصویب شده و تا چند ماه آینده عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.
ابوالفضل رزم‌آور با بیان اینکه اعتقاد دارم کارها باید به دور از هیاهو و غوغاسالاری اطلاع‌رسانی شود، افزود: احداث میدان جواد الائمه (ع) در ظرف 35 روز یک کار عملی و نمونه برای شهرداری و شورای شهر بود که فارغ از تبلیغات و هیاهو در کمترین زمان ممکن انجام شد.
رزم‌آور جلسات شورای شهر اردکان را علنی دانست و اضافه کرد: هر شهروند می‌تواند با تعیین وقت قبلی در جلسات حضور یابد و در جریان مباحث و مصوبات قرار گیرد.
سخنگوی شورای شهر اردکان با بیان اینکه پیشنهاد احداث خیابان‌هایی در اردکان به نام احمدآباد و عقدا را داده‌ایم، بیان داشت: میدانی را نیز به نام میدان خرانق نامگذاری کرده‌ایم چرا که بخش‌های سه‌گانه اردکان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ما برخوردار است.
وی از اختصاص درآمدهای خارج از محدوده شهر به شهرهای مرکزی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده توسط نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی این طرح از ابتدای سال جاری محقق شد و خوشبختانه وضعیت مالی شهرداری اردکان به کلی تغییر کرده است.
رئیس شورای شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: بجاست یک نهاد متولی کار فرهنگی در شهرستان باشد و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.
رزم‌آور با بیان اینکه وجود افاغنه در مرکز شهر اردکان به هیچ وجه درست نیست، تصریح کرد: اتباع خارجی باید به مکان دیگری منتقل شوند تا مردم اردکان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.
رئیس شورای شهرستان اردکان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شورای شهر و شهرداری چه تضمینی می‌دهند که برخی گروه‌های سیاسی از افتتاح پروژه‌های آنها در آستانه انتخابات مجلس استفاده تبلیغاتی نکنند، گفت: شما غصه نخورید چراکه مردم ما فهیم هستند و به خوبی مسئولان خادم را با کسانی که خدمت کمتری کرده‌اند تشخیص می‌دهند.
شهردار اردکان نیز در پاسخ به این سوال گفت: ما نمی‌توانیم افتتاح این پروژه‌ها در ایام دهه فجر را به این دلیل متوقف کنیم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول